bumpers losmaken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2002 16:21 #56733 door
bumpers losmaken is gemaakt door
Ik heb een andere voorbumper gekocht. Is het lastig om de voorbumper los te krijgen. Als de bouten afbreken (waar de stangen van de bumper aan de body zit) heb ik dan een probleem? Ik weet namelijk niet of er een schroefdraad in de body zit, of dat er ergens nog bouten zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2002 19:48 #61142 door
Beantwoord door in topic bumpers losmaken
Het is hartstikke makkelijk. Alleen niet vergeten iets onder de bumper te leggen waar deze op terecht komt als de bouten los zijn. Van te voren de bouten royaal met WD40 inspuiten is aan te bevelen. En voor de rest een goede maat gereedschap gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2002 22:31 #61141 door
Beantwoord door in topic bumpers losmaken
Hallo Peter. Jouw vraag of je 'n probleem hebt als de bouten afbreken zou ik niet met makkelijk beantwoorden. Volgens mij heb je dan wel 'n probleem, het ligt er natuurlijk aan waar ze afbreken. Mocht er nog 'n stuk van de bout uitsteken dan kun je proberen om daar 'n moer op te lassen. Je moet dan de moer voor de helft er op draaien en dan het gat van de moer dicht lassen. Zorg er wel voor dat je de afgebroken bout ook daadwerkelijk aan de moer vast last. Als de bouten zwaar draaien dan kun je het beste, als hij iets draait, de bout meerdere malen eerst los en daarna weer vast draaien. Meestal gaat het dan wel goed maar forceer het niet, ook in zo'n situatie is geduld 'n mooie eigenschap. Het plaatsen van de bumper zou ook nog wel eens tegen kunnen vallen. Ik heb bij mijn auto het middenstuk eens moeten verwisselen. Lukken doet het altijd maar ik vond het toch 'n hele klus om hem mooi recht er op te krijgen. Nogmaals met wat geduld lukt het jou ook wel, succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2002 00:17 #61140 door
Beantwoord door in topic bumpers losmaken
Eitje.Ik boor altijd een gaatje in het draadeind en heb een setje omgekeerd draad (lijken op draadtappers) en je hebt m vaak zo los. Maar meestal zijn die bouten behoorlijk aan de maat, dus breken nie zo snel.Wel royaal kliederen met WD40 en geduld hebben!(als draad nog eindje uitsteekt :twee moeren erop en losdraaien)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-06-2002 13:00 #61139 door
Beantwoord door in topic bumpers losmaken
Geen probleem hoor! Het zijn gewoon twee dikke bouten die te vervangen zijn.succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.