deurslot amazon afstellen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2002 15:01 #56728 door
deurslot amazon afstellen is gemaakt door
Ik had ze dan eindelijk binnen, de sloten voor de amazon. Gemonteerd en gekeken of het slot het deed. Mooi niet dus. De combinatie van sleutel, drukker en pinnetje (binnen) krijg ik maar niet goed (veel in de boeken gekeken). Ik vind het ook een rare constructie, bij het indrukken van de drukknop komt het aluminium staafje eruit maar deze beweging is niet mooi recht. Als het te ver eruit komt staat het zelfs scheef. Verder is het nagenoeg onmogelijk om trefzeker het aluminium staafje helemaal terug te krijgen in het slotgedeelte, waardoor het onmogelijk is om middels de sleutel de ontgrendelpin aan de binnenkant omhoog of omlaag te krijgen. Dus, slot is nieuw en er zijn geen overmatige slijtages in de rest van het handvat. Heeft iemand enkele tips??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2002 20:21 #61164 door
Beantwoord door in topic deurslot amazon afstellen
Het is toch heel simpel hoor Arno, je moet alleen een beetje geduld hebben en een paar keer proberen. Ik heb een slot voor kmij liggen en je heb toch wel het schroefje achter in het alu. staafje gedraaid? Het alu. staafje gaat ook niet helmaal naar binnen. bel me eens 0314-346236 ik denk dat we er dan wel uitkomenrene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2002 22:02 #61163 door
Beantwoord door in topic deurslot amazon afstellen
Ik heb alles in elkaar gezet volgens het boekje...inclusief de 15 mm afstand van het schroefje in het slot en de 15mm van het aandrukplaatje in de deur. Ik ben nu aan het twijfelen of de bediening van het slot wel zo is als ik aan neem. Het lijkt mij dat je zonder de knop in te drukken met de sleutel het binnenpalletje oftewel naar boven als naar beneden moet kunnen bewegen. Ook denk ik dat het ringveertje in het slot ervoor zorgt dat de sleutel zowel links als rechtsom terug wordt geveerd naar de horizontale positie.Werking van het aluminium staafje lijkt mij als volgt: indien de boel op slot is schuift dit staafje in het slot zodat je bij induwen van de drukknop geen weerstand voelt. Indien het al-staafje aan het einde van de cylinderschacht door de sleutel wordt gedraaid, komt het T-stukje in een extra uitsparing en kan de boel ontgrendeld/vergendeld worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-06-2002 22:52 #61162 door
Beantwoord door in topic deurslot amazon afstellen
Voor de volledigheid even de ontknoping: de twee slotdelen zijn niet gemarkeerd en daardoor is verwisselen heel eenvoudig. Om dit te voorkomen, altijd het oude slotdeel en het nieuwe vergelijken. Deel 2: een slot deed het vervolgens nog niet en dit bleek te wijten te zijn aan een te ver platgedrukte rubber ring rond de drukknop. Ik heb toen zelf uit 2mm dik rubber een extra ring geknipt zodat het totaal weer aardig aan de maat was. Nu deed ook het 2de slot het weer.Veeeeeeel geleerd...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.