rechter buitenspiegel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2002 15:35 #56651 door
rechter buitenspiegel is gemaakt door
Hallo, wie weet er een antwoord op mijn probleem? Ik heb een rechterbuitenspiegel, maar als ik er in kijk zie ik vanalles, maar niet hetgene wat ik wil zien, namelijk de weg! Is er soms een verschil in rechter/linkerspiegel? Verder naar binnen draaien gaat niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2002 15:37 #61381 door
Beantwoord door in topic rechter buitenspiegel
Ohja, het is een Amazon combi van ´65

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2002 18:08 #61380 door
Beantwoord door in topic rechter buitenspiegel
ik zit precies met hetzelfde probleem, ik heb het uiteindelijk 'opgelost' met een klein dode-hoek plakspiegeltje (rond) op de spiegel te plakken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2002 10:02 #61379 door
Beantwoord door in topic rechter buitenspiegel
Ik heb een 68-er combi, en mijn zicht in de rechterspiegel is precies wat ik er van wens. Wel heb ik dat het blikveld bij snelheden hoger dan 100 km/h wat nauwer in de buitenspiegels wordt doordat de spiegels dan mee gaan geven aan de rijwind. Het stellen van de spiegels gaat niet echt soepel. Persoonlijk denk ik dat het een en ander op te lossen is door de kogelgewrichten van de spiegels los te schroeven en deze schoon te maken en te smeren. Succes ermee!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2002 12:08 #61378 door
Beantwoord door in topic rechter buitenspiegel
De buiten spiegel aan de rechterkant komt niet op de zelfde plaats te zitten als aan de linkerkant omdat je er vanaf een heel andere kant inkijkt. Als ik het goed heb staat hij meer naar voren, anders krijg je ook de stijl in je spiegel. Mijn spiegels buigen niet mee met de onvoorstelbare snelheden van 100 km p/uur. Binnen in het portier heb ik een stripje gezet waaraan ik 2 moertjes heb gelast, dit stripje heb ik in het midden met een popnagel gefixeerd (valt onder de spiegel) Hierdoor heb ik een betere gewichtsverdeling en zit mijn spiegel moervast. (zie ook site regio oost)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2002 20:15 #61377 door
Beantwoord door in topic rechter buitenspiegel
Ik heb dat probleem niet alleen met de rechter spiegel, ook met de linker. De rechter spiegel zit er bij mij alleen voor de sier op. Ver genoeg naar binnen draaien om ook werkelijk wat nuttigs te kunnen zien betekent dat ik de behuizing moet gaan uitslijpen, en daar heb ik weinig zin in. Om in de linker spiegel wat te zien moet ik iets naar links leunen. Als ik in de Amazon rijd dan gebruik dus ik veel minder de buitenspiegels dan in een gewone auto en veel meer het over de schouder kijken. Het klinkt misschien vreemd, maar dat werkt beter, in de Amazon heb ik daardoor nog geen auto over het hoofd gezien. Rijdend in een gewone auto hoor ik wel eens getoeter langs me van iemand die ik over het hoofd gezien had terwijl ik van baan wilde verwisselen... Okee, in een gewone auto kan ik ook over mijn schouder kijken, en ik doe dat ook, maar de dikke raamstijlen zitten gewoon in de weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-07-2002 07:56 #61376 door
Beantwoord door in topic rechter buitenspiegel
Ik heb gekeken, en bij mijn combi zitten beide spiegels op dezelfde plaats op de deur. Het zijn wel enigszins bolle spiegels, dus de zichthoek is redelijk groot. Het stijltje van het tochtraam zit bij biede spiegels in het blikveld, maar na verloop van tijd kijk ik er in ieder geval geheel langs en heb er geen last van. Ook bij mijn vorige Amazon, heb ik nooit slecht zicht in mijn spiegels gehad (en die zaten op de deur geklemd, en waren geheel vlak). Door het geringe blikveld van die spiegels was goed over je schouder kijken inderdaad noodzakelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-07-2002 09:05 #61375 door
Beantwoord door in topic rechter buitenspiegel
Ook bij mijn combi (67) zitten beide spiegels op dezelfde plek op de deur. Echter, de ene spiegelarm zit vooraan de bevestiging (zeg maar bij het voorste schroefje) en de andere achteraan. Toen ik de combi kocht had ik in de rechter spiegel perfect zicht (die zat vooraan) maar links werd ik scheel door om het tochtraam spijltje heen te kijken. Ik heb de spiegels toen verwisseld, waardoor ik links nu perfect zicht heb zonder spijltje in het blikveld. Rechts zit nu de spiegel die meer naar achteren zit, waardoor ik deze niet meer zonder meer goed krijg ingesteld. Ik heb dit provisorisch opgelost door een klein stukje ijzer te buigen en tussen het armpje en de spiegelbevestiging te klemmen waardoor ik met een beetje naar rechts leunen nu ook daar goed zicht heb.<br>Over je schouder kijken blijft natuurlijk altijd nodig, maar ik vind wel een stuk lekkerder rijden als ik ook in mijn spiegels goed zicht heb.<br><i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-08-2002 13:27 #61374 door
Beantwoord door in topic rechter buitenspiegel
Op mijn amazon 65 zitten de spiegels ook op dezelfde plaats, maar het zicht is niet ideaal te noemen.Aan bestuurders zijde is het zicht OK, maar het tochtraampje kan niet volledig geoapend worden: komt tegen de spiegel. Aan andere kant idem en zicht wat minder, door het eefectief niet genoeg kunnen draaien.Komt een mogelijke verklaring uit de miniatuurwereld? Heb een schaalmodel van minichamps, en had me al dikwijls afgevraagd waarom de spiegel passagierszijde meer naar voor was geplaatst dan de bestuurderszijde, wetende dat het natuurgetrouwe schaalmodellen zijn. Weerzijde van de medaille: het combi-schaalmodel heeft de spiegels op gelijke hoogte links-rechts...Heb dit al dikwijls willen bekijken op originele foto's en uitgave van destijds ... maar daar worden de auto's zonder spiegel afgebeeld: let er maar eens op!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2002 21:35 #61373 door
Beantwoord door in topic rechter buitenspiegel
Ik heb een 66-er, links zit het stripje in de weg rechts zie ik niets. Mijn vriendin kijkt er af en toe in. Misschien is het een bijrijders spiegeltje :)Ik loop even naar buiten om te kijken of ze gelijk zitten......rechts zit ie een heel stuk verder naar achteren. Ik heb ook naar de kogelbaldingus gekeken. Die komen tot de uiterste stand dus schoonmaken helpt niets. Misschien hebben de onwerpers in die tijd een beetje een vreemde lengte gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.