p1800 kleur 71

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-08-2002 17:53 #56573 door
p1800 kleur 71 is gemaakt door
Ik zoek al enige tijd vruchteloos achter de samenstelling van de zeldzame kleur 71 (grijs metaal) die op zeer vroege Volvo's van 61 en 62 werd gespoten. Omdat dit celluloselak is vermoed ik dat het een wat moeilijke opdracht is, hoewel men een alternatief zou kunnen voorstellen... Verschillende carossiers beginnen er telkens volle moed aan (opzoeken van de kleur), maar komen elke keer van een kale reis terug en beweren dan dat die kleur nooit bestaan heeft... omdat het niet meer in hun computer staat. :)Ik heb ook de kleur gewoon proberen te bestellen in de garage, maar is blijkbaar niet meer verkrijgbaar (heeft dus wel degelijk een serienummer in de oude P1800 parts catalog samen met de rode en witte verf). De kleur bestaat wel degelijk: Momenteel wordt er bij Piet Mozes zo een mooie P1800 met kleur 71 te koop aangeboden (www.classicargarage.nl/nederlands/garage...1800/volvo-p1800.htm ) , maar ze kunnen me de juiste samenstelling van de kleur niet geven. Ik denk dat ze de kleur 71 hebben nagemaakt (op basis van de kleur in de koffer of zo?) en ze kunnen me alleen een staal spuiten zodat ik op mijn beurt moet gaan namaken... beetje te ingewikkeld en geen beste garantie op oorspronkelijke kleur-match. In de volvo picture galary staan er nog andere met de kleur 71.... volvo1800pictures.com/index.htmlHELP?Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2002 09:01 #61634 door
Beantwoord door in topic p1800 kleur 71
Het "namaken" van een kleur op basis van een staal is binnen de restauratie- en schadebranch volgens mij zeer gebruikelijk. En de resultaten zijn hiervan heel goed. Op deze manier kunnen ze toch kleine correcties in het mengsel maken voor weersinvloeden (als een deel van de auto bijgespoten moet worden). Ik zou toh maar de staal als basis nemen, en een goede verfhandelaar of schadebedrijf nemen. Ik heb goede ervaringen met fa. Savelkouls in Utrecht (winkelcentrum Kanaleneiland). Die willen en kunnen op basis van een staal de juiste kleur mengen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2002 10:52 #61633 door
Beantwoord door in topic p1800 kleur 71
Verfhandel van Rees in Dordrecht is eveneens een gerenomeerde. Zit aan het van Beverwijckplein, vlak bij het Centraal station.Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2002 14:55 #61632 door
Beantwoord door in topic p1800 kleur 71
Kijk eens op de website van Grasurit www.glasurit.nl Zij zijn gespeciliseerd is het aanmaken van kleuren en tevens verfleverancier voor autoschade bedrijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2002 14:55 #61631 door
Beantwoord door in topic p1800 kleur 71
Hallo, Hartelijk dank, Ik heb net een berichtje gekregen van een andere volvo liefhebber. Met een beetje geluk ga ik een restje verf krijgen vanuit Engeland van een P1800 Jensen kenner. De kleur 71 (een Jensen kleur) is nogal speciaal. Volgens de lichtinval kan ze groenig, grijs of zelfs bijna zwart overkomen... Voor het spuitwerk werk ik samen met een zeer ervaren carossier hier in Vlaanderen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 07:28 #61630 door
Beantwoord door in topic p1800 kleur 71
Bij een mazda garage in Purmerend staat een P1800 (de eigenaar was vroeger eigenaar van een Volvo garage aldaar). Deze 1800 is een vroegere versie en is in een soort zilverkleur gespoten. Ik dacht dat dit niet origineel was maar nu ik jouw verhaal lees. Misschien kun je hun bellen. Ook hebben autoschade bedrijven een apparaat waarmee ze de kleursamenstelling van verf op de auto kunnen bepalen. Zo hebben ze mijn auto laatst geheel overgespoten.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 16:54 #61629 door
Beantwoord door in topic p1800 kleur 71
Heb kleurenkaart gevonden van Dupont. Hier is het antwoord van Dupont: "Wij hebben de kleur teruggevonden in onze kleurstalenboeken. Helaasbestaan de lakkwaliteiten van destijds niet meer en kunnen wij nietidentiek hetzelfde aanbieden. Wij hebben voor u de best benaderende kleur gezocht. Deze kleur heeft het DuPont stocknummer L8109 en is beschikbaar in de huidige Centari kwaliteit. Bij onze verdelers kan u vragen naar een afbeelding van deze kleur en zal u merken dat het verschil minimaal is..."Allee vooruit, zal ik een staaltje laten maken zeker? Dan kan ik dat vergelijken met de spuitbus van de Engelsman...Allemaal hartelijk dank voor de waardevolle tips!groetjes, Stoffel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.