draagbalkdoppen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2002 15:44 #56572 door
draagbalkdoppen is gemaakt door
Ik ben op zoek naar de oranje dopjes/plugjes die onderin de balken van een 140 zitten. Daarnaast heb ik een dop nodig die aan de binnenkant onder de dorpel in de draagbalk zit. Wie kan mij daaraan helpen? Nu ik erachter ben dat die dop mist zie ik ook dat er nogal wat troep in m'n draagbalken zit. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken en hoe zorg ik dan dat er weer voldoende vet in zit om rot tegen te gaan?Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2002 19:20 #61639 door
Beantwoord door in topic draagbalkdoppen
Niet alle gaten dicht maken, ze zijn er om water af te voeren. Als je alles dicht maakt is het niet een kwestie van of, maar wanneer de kokerbalken van binnenuit doorroesten. Zoek dus eerst uit welke gaten oorspronkelijk wel en welke gaten niet dicht zaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 07:30 #61638 door
Beantwoord door in topic draagbalkdoppen
Lennard heeft helemaal gelijk. Het reinigen van de kokers is moeilijk. Een pijpenrager kan hier misschien uitkomst bieden, en anders moet je zelf iets met wat ijzerdraad zien te fabrieken, waarmee je het vuil uit de kokers kan schrapen/schuiven. Het behandelen van het inwendige gaat natuurlijk heel gemakkelijk met een spuitbus Tectyl (zo een met zo'n heerlijk lang slangetje)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 12:10 #61637 door
Beantwoord door in topic draagbalkdoppen
Voor het reinigen kom je een heel eind met een stofzuiger / stuk tape / en een stuk flexibele pvc pijp. Dit maak je aan elkaar en duw je de koker in. Ik heb hiermee een hoop rommel kunnen verwijderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2002 09:13 #61636 door
Beantwoord door in topic draagbalkdoppen
Ga ik zeker proberen, met zo'n flexibele pvc-buis. Alleen het opnieuw behandelen zal niet met tectyl kunnen omdat er nu een hoop vet in zit. Ik heb ooit begrepen dat er speciale middelen zijn om je draagbalken mee vol te spuiten. Weet iemand daar meer van...Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2002 10:50 #61635 door
Beantwoord door in topic draagbalkdoppen
Als je goeie tips hebt gekregen wil je mij die door mailen?Met vr gr Peter Huizinga

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.