schoperen (vlamverzinken)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2002 21:25 #56562 door
schoperen (vlamverzinken) is gemaakt door
ik wil graag voor mijn amazon m'n nieuwe deur laten schoperen maar wil eerst weten of iemand hier goede of slechte ervaringen mee heeft, met betrekking tot kromtrekken metaal of verf die slecht pakt, graag uw reactie en bij voorbaat dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2002 23:02 #61674 door
Beantwoord door in topic schoperen (vlamverzinken)
ik denk eigenlik dat het niet kan ivm de dikte (lees dunte ;-)) van het materiaal.Een los balken chassis kan wel ge schopeerd worden ,maar plaatmateriaal niet .Maar vraag het een aan het bedrijf(of persoon) waar je het wil laten uitvoeren....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2002 08:39 #61673 door
Beantwoord door in topic schoperen (vlamverzinken)
Ik sluit me bij de vorige reactie aan. Door het inbrengen van een hoop hitte gaat geheid het plaatmateriaal vervormen. Kijk maar wat er gebeurt als je een stuk plaat niet met kettinglasjes last. Ik vrees dat je het gewoon zult moeten doen met een goede verflaag (ook (of juist) aan de binnenkant van je deur en dan verder lekker tectyleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-09-2002 19:39 #61672 door
Beantwoord door in topic schoperen (vlamverzinken)
De beste optie is cataforese. De deur moet dan eerst thermisch ontlankt worden, maar dat gebeurt op een zodanige manier dat het geen nadelige gevolgen heeft voor dun plaatwerk. Ik heb het gedaan zien worden bij alle losse plaatwerkdelen van een '66 Mustang, incl. de grote platte motorkap. Geen probleem. Cataforese is een elektrolytisch proces, dus dat geeft ook geen problemen op dun plaatwerk, en aangezien het in een bad gebeurt worden ook alle holle delen en naden bereikt. Mits goed voorbehandeld geeft cataforese een dunne maar harde beschermlaag waarop (na opruwen) geprimed kan worden. Als een schadebedrijf voor een moderne auto een nieuw plaatwerkdeel koopt, dan is het vaak in een halfglans zwarte finish, dat is het resultaat van cataforese.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.