raamhouder

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2002 09:40 #56519 door
raamhouder is gemaakt door
Mijn rechter raamhouder (de houder zit onder aan het raam vast ) is door geroest. Hoe zit deze raamhoudere vast aan het raam? En is deze oude raam houder er gemakkelijk af te halen? Even voor de duidelijkheid het is de de houder die aan het raam zit dat open en dicht kan dpor middel van de slinger.Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2002 13:03 #61862 door
Beantwoord door in topic raamhouder
De houder klemt m.b.v. een dubbelgevouwen rubber strip in een U profiel om de ruit. Eraf is gemakkelijk:Doorgeroest en anders voorzichtig met een schroevendraaier het U profiel iets verbuigen.Dus: klinken er af (Omega veertje m.b.v. speciale tang of stalen lineaal (pas op voor wegspringen en terug vinden!).In geval van PV 544 Staafjes uit klinken drukken.Bekleding er af.Eventueel tochtraam deel losschroeven en verwijder (vergmakkelijkt de de- en montage van de ruit).Schroefje losmaken dat houder middels klemmetje aan kabel verbindt.Kortom, wel een paar uurtjes werk, maar gemakkelijk te doen.Oh ja: Vooraf nieuwe houder even in de menie en eventueel laklaag.Tecktyleren maakt de zaakt af voor minstens 20 jaar! (Ervaring)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2002 23:28 #61861 door
Beantwoord door in topic raamhouder
Ha Hans,Ik heb laatst ook een portierruithouder vervangen, maar vond het toch een hele klus! Het grootste probleem was naar mijn idee dat je de houder moet plaatsen, terwijl de ruit omlaag wilt glijden. Zoek daarom iets als tijdelijke ondersteuning in de deur (ik had twee dozen van videobanden onderin de deur geplaatst om de ruit op te vangen. Ik vervolgens het oude rubber in de nieuwe ruithouder overgezet (het nieuwe rubber moet waarschijnlijk zetten, bij mij wilde het maar niet passen) en daarna de ruit erin doen vallen. Je bent inderdaad wel even bezig. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.