lak of verf voor draagarm ed

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2002 09:06 #56503 door
Ik ben bezig de voortrein van mijn amazone op te knappen. Heeft iemand ervaring met verf of lak die op de draagarmen enz gedaan kan worden i.p.v. tectiel. Groeten Martien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2002 12:11 #61929 door
Beantwoord door in topic lak of verf voor draagarm ed
in de Engelse auto tijdschriften wordt altijd Hammerite aanbevolen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2002 12:30 #61928 door
Beantwoord door in topic lak of verf voor draagarm ed
je kan ook overwegen ze te laten skoeperen (matriaal is dik genoeg) en ze in een goed bodysuite te laten zetten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2002 15:27 #61927 door
Beantwoord door in topic lak of verf voor draagarm ed
Een restaurateur die ook zijn eigen Healey en MG op een dergelijke manier onder handen heeft genomen heeft de afzonderlijke delen van mijn auto gestraald, geschopeerd (vlamverzinkt)en op de normale wijze gespoten.Op mijn huispagina staan o.a. 2 fotootjes van de voortrein na montage: httpd.chello.nl/~a.vaanhold/en kijk bij de 1800ESucces,Arthur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2002 19:14 #61926 door
Beantwoord door in topic lak of verf voor draagarm ed
je kan ze ook laten poederlakken. De verf wordt als vaste stof magnetisch naar het metaal getrokken en dan gebakken op 600°C. Te krijgen in alle kleuren en, naar mijn weten ook best betaaaalbaar. Alles wordt gerekend aan kiloprijs. Resultaat: zeer mooie en staalharde laklaag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2002 19:41 #61925 door
Beantwoord door in topic lak of verf voor draagarm ed
Als alternatief is cataforese ook een mogelijkheid. Brengt een uiterst dunne maar duurzame laag aan. Gaten of schroefdraad hoeft bij dit proces niet afgeschermd te worden. Daarna gewoon aflakken. Ik had hier geen tijd voor en heb de wishbones gezandstraald, twee keer in de Comma stoprust-primer en daarna zwart gespoten. Als de wishbones 32 jaar overleven met een simpel laklaagje, dan kunnen ze zo zeker nog eens 32 jaar mee dacht ik...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2002 09:53 #61924 door
Beantwoord door in topic lak of verf voor draagarm ed
In principe is het niet verstandig om delen die aan steenslag en dergelijke blootstaan te poedercoaten (poerdercoating is te hard om de inslag op tevangen en er schieten dan dus stukken af)Bodysuite is te vergelijken met tectyl(blijft licht flexibel en een steentje slaat er hooguit een deukje in maar de laag blijft dicht(bij poedercoating dus niet)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.