water in de kofferbak

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2002 13:10 #56441 door
water in de kofferbak is gemaakt door
Telkens als het heeft geregend, en ik doe mijn kofferbak open, dan stroomt er een zooi water uit 2 gaten onderaan de klep. Ook stond er laatst een laag water in mijn kofferbak. Waar komt dit vandaan? -Ik heb al geprobeerd mijn -oud model / brede- handvat met kit af te sluiten, maar dat helpt niet. iS het toch het handvat, of de rubbers (die niet al te nieuw meer zijn).Help!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2002 17:10 #62156 door
Beantwoord door in topic water in de kofferbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2002 17:17 #62155 door
Beantwoord door in topic water in de kofferbak
Heb ik ook. Rubber moet vervangen worden. Water in de bak kan ook komen door een lekkende achterruit of achterlichten en op de Zeelandrit wist iemand me te vertellen dat er wel eens water onder het achterste sierstripje (op de achterste pilaar) de kofferbak in kan lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2002 21:06 #62154 door
Beantwoord door in topic water in de kofferbak
Ronald,Op zich heb ik dit fenomeen bij al mijn drie Amazon's gezien, dit is een zwakke plek van het model.M.i. loopt er altijd wat regenwater langs het rubber naar beneden wat zich op de rand verzamelt en soms de klep inloopt, dit is de reden dat ik standaard de kofferklep openlaat als ik de wagen in de garage zet,met een handdoek ertussen.Dit geldt ook voor de portieren, hier blijft altijd aan de onderzijde (in de rand)water staan en als je ze opent loopt er water uit de openingen.Op zich moet een versleten rubber worden vervangen, overigens met contactlijm monteren en dan de klep openlaten....i.t.t. wat velen denken de klep te sluiten om het rubber mooi aan te drukken, niet dus...Dit zijn kleine zaken maar heel belangrijk om roestvorming tegen te gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-10-2002 21:12 #62153 door
Beantwoord door in topic water in de kofferbak
Ronald,ook ik heb hetzelfde probleem met een amazon uit 1969. Ik heb het idee dat het probleem zit in dat het rubber ter plaatse van het afwateringsgat het gat afsluit. Immers begint het water uit de klep te lopen als je de klep opent. Misschien ga ik proberen daar ter plaatse een groef in het rubber te maken. Overigens kan het water zich ook in de klep ophopen door condensatie: als er via een of ander gat (hoeft maar heel klein te zijn) vochtige lucht in je kofferruimte kan komen, dan kan het bovenin de kofferruimte tegen de klep gaan condenseren en stroomt dan als water richting het laagste punt, zij het in de de klep zelf of op je koffermat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-10-2002 19:51 #62152 door
Beantwoord door in topic water in de kofferbak
Met de kofferklep open worden de openingen pas het laagste punt en kan het water er uitlopen.Op zich zijn deze openingen meer bedoeld als ventilatie dan voor afwatering.In de fabriek werden de kofferdeksels per wagen passend gemaakt, soms is zo'n lekkage probleem simpelweg het resultaat van 40 jaar openen en sluiten of met een (te) volle kofferbak rijden....Ook is het denkbaar dat je een 'ruil'kofferklep hebt en moet de pasvorm worden verbeterd.Tenslotte check voor andere oorzaken zoals een verrotte reservewielbak o.i.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-10-2002 21:36 #62151 door
Beantwoord door in topic water in de kofferbak
Een metode is om in de koffer bak te gaan liggen met een zaklantaarn en je buurman vragen de kofferbak met een tuinslang nat te spuiten. Wie weet kom je tot de oplossing

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-10-2002 19:58 #62150 door
Beantwoord door in topic water in de kofferbak
heb dit probleem ook; zorgvuldige studie van gemaakt en de volgende zaken gevonden:de horizontale delen van de rubber afsluiting werken goed, het probleem zit 'm in de korte verticale stukjes ter hoogte van de achterlichten. Als deze stukjes niet hermetisch afsluiten (zelden dus) loopt het regenwater hier van bovenaf tussen rubber en klep en verzamelt aan de binnezijde op het onderste horizontale rubber gedeelte. Dat sluit weer goed af en het water kan dus niet weg en loopt de kofferbak in. Remedie: Volledig nieuw rubber of koop wat dun rubber met een plakzijde (dhz zaken afd. tochtstrip en beschermviltjes), plak dit op de verticale delen van het afsluitrubber. Een paar millimeter is genoeg om een dammetje op te werpen voor het water.Als je een LPG tank hebt in de achterbak, blijft de zaak door de condensvorming op die tank vochtig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.