lasstroom

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-10-2002 20:31 #56423 door
lasstroom is gemaakt door
Kan iemand mij vertellen hoe hoog de lassttroom moet zijn bij het MIG-lassen van Amazon-plaatwerk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2002 07:44 #62231 door
Beantwoord door in topic lasstroom
Ik denk dat je moet beginnen in de laagste stand (op een proefplaatje van ± 1 mm dik), en dan experimenteel bepalen tot hoe hoog je de stroom kan opschroeven zodat je voldoende inbranding en doorlassing hebt. Aan randen van plaatwerk, of als dit roestig is moet de stroom sowieso lager zijn op het ontstaan van gaten te voorkomen. Meer dan deze raad heb ik helaas niet voor je. Succes ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2002 01:37 #62230 door
Beantwoord door in topic lasstroom
Jee, op de laagste stand van mijn toestel brand ik er na meer dan 1 a 2 seconden al door. Meer een kwestie van lastijd en stand van de toorts (warmte wegblazen) in plaats van de lasstroom.Marinus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-10-2002 21:40 #62229 door
Beantwoord door in topic lasstroom
Ik ben inmiddels de bezitter van een 150A CO2 lasapparaat (nou ja CO2...85% van het menggas bestaat uit argon). Daar ben ik gelukkig mee, want zelfs voor een relatieve beginneling op lasgebied (de laatste keer was 6 jaar geleden op dik staal) had ik geen moeite op een paar dunne plaatjes zonder gaten op elkaar te lassen. Oké, het kon mooier, maar dat komt nog wel. Ik heb inmiddels de verdwenen beugeltjes waar de spatplaten aan vast zitten gelast (de plaatjes die boven de spatlappen van de achterwielen horen te zitten).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2003 13:21 #62228 door
Beantwoord door in topic lasstroom
lennard:ik heb mijn "544"zelf Co2gelast":de "ampere's"waren bij diverse dikte's plaatwerk nogal verschillend'het lasapparaat is in standen in te stellen ik heb een ERFI TURBO MIG 700.STAND 1T/M5=20 T/M 160 Ampere,draadsnelheid staat praktisch continu op 1 , en de werkdruk is 9 l/min ik hoop dat je hier iets aan hebt. m,vr gr. j,vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.