beschering binnenzijde plaatwerk

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-10-2002 13:49 #56401 door
Forumleden,Ik ga twee voorschermen voor mijn Amazone vervangen. Ik heb hiervoor voor een zijde een gebruikt exemplaar (in goede staat) en voor een zijde ben ik van plan een nieuwe te kopen. Mijn vraag is hoe ik de binnenzijde van deze voorschermen het beste kan bewerken. Ik doel hierbij op gronden, lakken en waxen. Welke materialen kan ik hiervoor gebruiken. Ik had zelf zinkprimer met daarover een laklaag en als laatste een laagje dinitrol in gedachte. Wat voor verf (lak) is het beste voor deze klus?Geldt dit zelfde voor nieuwe plaatwerkdelen (met een matzwarte laag erop)? Groet, Ynze

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-10-2002 19:45 #62297 door
Beantwoord door in topic beschering binnenzijde plaatwerk
Een goede voorbehandeling is cataforese. Een vriend die een 1966 Mustang heeft gerestaureerd heeft alle delen die van de carrosserie af konden (deuren, spatschermen, velgen, motorkap en achterklep) op deze manier laten behandelen om zeker te zijn van een langdurige bescherming. Het gebeurt in een bad, dus alle onzichtbare interne delen en naden zijn ook behandeld. De halfglans zwarte laag die op het plaatwerk achterblijft is dun maar stevig. Dun genoeg om schroefdraad niet opnieuw te hoeven tappen. De zwarte laag moet op de normale manier verder worden bewerkt (ontvetten, opruwen, primen, aflakken). Of de zwarte laag op nieuwe plaatwerkdelen ook d.m.v. cataforese is verkregen kan ik je niet met zekerheid vertellen, maar eerlijk gezegd verwacht ik het wel aangezien het op het eerste oog erg overeenkomt met een gecataforeesd onderdeel (ik heb mijn 'nieuwe' voorbrug eerst laten cataforesen, dat kostte EUR 75).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-10-2002 19:55 #62296 door
Beantwoord door in topic beschering binnenzijde plaatwerk
Nadat de laklagen zijn aangebracht dient de binnenkant beschemrd te worden met een soort wax. Het beste is als je het geheel af maakt met slikplaten. Ik ga ze plaatsen want tegen dagelijks gebruik is zelfs wax of tectyl niet langdurig opgewassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.