sierstrips en chroom

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-10-2002 12:19 #56391 door
sierstrips en chroom is gemaakt door
Simpel vraagje: alles wat blinkt aan mijn Amazon-in-opbouw is nog geen chroom; de bumpers kan ik laten herchromen - blijkbaar best met een procedé met een dikke laag koper - maar hoe zit dat met de sierstrips, de logos en de "snor" - gewoon opblinken in een sopje of valt er wat meer mee te doen? De "snor" is zeker een replica - hol, voelt wat plastiekerig en hetzelfde geldt voor de v.o.l.v.o. lettertjes en het kofferslot. Iemand wat tips of diepe inzichten??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-10-2002 20:20 #62317 door
Beantwoord door in topic sierstrips en chroom
Inderdaad is niet alles chroom wat er blinkt. Zo zijn de ruitstrips van aluminium. Indien je de krassen hierop weg wilt krijgen, kan het alleen als je de harde "blinklaag ervanaf polijst en dan het aluminium weer op hoogglans brengt. Maar let op...het is dan wel heeeel dun materiaal. Het achterklep slot, is een soort zamac (legering) met een chroomlaag. Indien mogelijk een goede 2de hands op de kop proberen te tikken is goedkoper dan herchromen. De zijkantstrips zijn volgens mij echt RVS en die kun je mooi op de polijstschijf aan het blinken krijgen. De volvo letters, indien te slecht, gewoon nieuw erop want dit is ook een raar materiaaltje...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.