ventielatie rooster lek?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2002 09:23 #56388 door
ventielatie rooster lek? is gemaakt door
De regntijd is weer begonnen en zie daar;Ik heb het ideedat m'n amazone water binnenkrijgt via het ventilatierooster. Kan dit en hoe is het te verhelpen? Symptonen; vochtige vloermatten voor.Groetjes Sebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2002 12:07 #62325 door
Beantwoord door in topic ventielatie rooster lek?
Sebas kijk je afwateringspijpjes even na of deze niet verstopt zijn. 1 zit in de motorruimte aan de kant van je zekeringskastje en de andere zit onder aan de kachel binnen achter je versnellingspook Deze is wat moeilijker bij te komen. Als deze vestopt zitten loopt het water via allerlij kieren je cabine in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2002 12:55 #62324 door
Beantwoord door in topic ventielatie rooster lek?
Berucht zijn ook de deurrubbers m.n. ter plaatse van de scharnieren. Controleer ook de rubbers van de voorruit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2002 15:50 #62323 door
Beantwoord door in topic ventielatie rooster lek?
Check ook de plastic doppen onderin je deurstijlen. Dat was bij mijn 144 de oorzaak van plassen onder mijn matten.Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2002 15:51 #62322 door
Beantwoord door in topic ventielatie rooster lek?
Check ook de plastic doppen onderin je deurstijlen. Dat was bij mijn 144 de oorzaak van plassen onder mijn matten.Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2002 15:51 #62321 door
Beantwoord door in topic ventielatie rooster lek?
Check ook de plastic doppen onderin je deurstijlen. Dat was bij mijn 144 de oorzaak van plassen onder mijn matten.Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2002 08:33 #62320 door
Beantwoord door in topic ventielatie rooster lek?
En zoals mijn eigen ervaring met mijn Amazon uitwijst; kit je voorruit even heel goed af. Ik had ook altijd wat vochtige vloermatten tot ik zo'n 3 weken terug mijn voorruit eruit heb gehaald en met een nieuw rubber heb gemonteerd. Eerst een reepje kit in het rubber(de ruitsponning), dit om de ruit heen trekken, vervolgens het geheel rijkelijk met afwasmiddel ingesmeerd en gemonteerd. De ruit ligt meteen geweldig strak in de carosserie. Daarna overdadig de kitspuit hanteren tussen rubber en carosserie, en de auto is droger dan ooit. Je ziet bij de Amazon heel vaak dat de voorruit niet goed in de carrosserie ligt, en dit is bron voor lekkages. Succes!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2002 07:25 #62319 door
Beantwoord door in topic ventielatie rooster lek?
Nog even een aanvullinkje. In het slechtse geval kunnen ook je schutborden aan de zijkanten van je voetenruimte aan het doorroesten zijn. Door de gaten of poreuziteit sijpelt dan spatwater van de banden of het water dat via de dakgootjes tussen het spatbord en motorklep in verdwijnt naar binnen toe. Even het hardboard verwijderen en je kan dit ook uitsluiten of juist aanwijzen. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.