tectyl krabben

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2002 08:47 #56381 door
tectyl krabben is gemaakt door
Wat is een handige manier om tectyl eraf te steken?Met brander of verfföhn en plamuurmes/driehoekskrabber gaat het wel, maar zijn er slimmere manieren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2002 12:06 #62357 door
Beantwoord door in topic tectyl krabben
Ja een ander laten doen,Het blijft een vies werk. Ik heb goede ervaring met de fohn en een plamuurmes, let op niet te zacht laten worden. De restanten heb ik met thinner weggehaald. Hier schijnt een minder stinkend middel voor te zijn (Brezan). Ik heb elke dag een stukje gedaan en daarna een leuker werkje aan de wagen (zijn er genoeg). Een kantelbrug is wel een uitkomst, maar die heb ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2002 17:48 #62356 door
Beantwoord door in topic tectyl krabben
Een alternatief is in de winter deze klus doen, wacht op een vorstperiode dan is de tectyl lekker hard en steek je het er zo vanaf.Let wel op dat je niet door de bruine kleur heengaat dit is de bovenkant van de beschermende coating, als deze beschadigd dan snel bijwerken met epoxyprimer om roestvorming te voorkomen.De resten met de föhn, wasbenzine werkt ook goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2002 19:45 #62355 door
Beantwoord door in topic tectyl krabben
je hebt er ook een speciale borstel(220V) voor,lijkt een beetje op een ontroestborstel alleen met veel minder "haren" Het blijft een smerig werkje maar het gaat wel wat vlugger dan krabben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.