correctie buitenspiegel katterug 1963

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2002 11:18 #62468 door
Volgens mij blijft het verhaal ongewijzigd. Alleen binnenspiegel nodig, de rest is "ornament", aldus volgens de regels van toen en dus ook voor oude auto's van nu.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2002 11:51 #56345 door
Beantwoord door in topic correctie buitenspiegel katterug 1963
Uit de antwoorden die ik ontvang (mijn dank daar voor)n.a.v. mijn vraag (zie de vraag hiervoor) of het correct is dat mijn auto door de Rwd goedgekeurd is zonder linker buitenspiegel, blijkt dat ik per abuis rechter buitenspiegel heb geschreven. Dit moet zijn "zonder linker buitenspiegel". Zouden de mensen die mij geantwoord hebben hierover nogmaals hun licht kunnen laten schijnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2002 13:45 #62467 door
Beantwoord door in topic correctie buitenspiegel katterug 1963
De APK keuringseisen zijn zeer duidelijk: altijd twee spiegels, welk bouwjaar dan ook. Dus een linker buitenspiegel en een binnenspiegel of een linker- en rechter buitenspiegel. Zie mijn vorige antwoord.Vreemd dat de RDW dit niet handhaaft. Niet gezien? Of zou er een verschil zijn tussen kentekenkeuring en APK? Kan het me nauwelijks voorstellen. De auto is zo in ieder geval niet APK waardig!.Dus koop twee buitenspiegels, staat symmetrisch en is veilig.Let op dat niet alle afwijkingen aan de auto van vroeger nu nog steeds legaal zijn, hangt nl. erg af van het onderwerp en vaak ook van het bouwjaar. Voorbeelden: verlichting, remmerij, gordels en dat soort zaken. Nooit denken: vroeger hoefde het niet, dus nu ook niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2002 21:48 #62466 door
Beantwoord door in topic correctie buitenspiegel katterug 1963
Er zijn, blijkt hier, verschillende opvattingen; wel/niet verplicht. Kortom dan maar eens de Rwd gebeld. Een medewerker van het hoofdkantoor gaf na enige bedenkingen en met veel twijfel aan dat het waarschijnlijk verplicht is. Volgens de medewerker moest ik het maar doen, het was in ieder geval veiliger. Maar dat is mijn vraag niet. Mijn vraag is "moet het". Is er nog iemand anders die mij een deskundig antwoord kan geven of moet ik wachten op de eerste bekeuring en daarna de zaak laten voorkomen voor de rechter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2002 22:15 #62465 door
Beantwoord door in topic correctie buitenspiegel katterug 1963
doe nou niet zo moeilijk, ik heb het apk boek voor m'n neus liggen en de betreffende passages op het v44 forum gezet; als je iets verderop in het forum kijkt zie je mijn handleiding om de juiste wetsteksten op je scherm te krijgen.Er zijn dus geen verschillende opvattingen, maar wel een juiste tekst en een paar verkeerde interpretaties. Als je mij en de regelgeving niet gelooft, zeg maar wie je dan wel gelooft, ga ik kijken of ik voor een betere deskundige kan zorgen. Voor de rechter verlies je overigens altijd, je wordt immers geacht de wet te kennen.Wat belangrijker is: zitten de spiegels er al op??? Die zijn goedkoper dan een bezoek aan de rechter en de daaruit voortkomende boete..........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.