steunpunten krik

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2002 21:29 #56304 door
steunpunten krik is gemaakt door
Hallo volvovrienden,ik heb laatst een degelijke hydrolische verrijdbare garagekrik gekocht om onder de auto te kunnen werken zonder de auto op een brug te moeten zetten. Ik vroeg me alleen af welke plaatsen onder auto als drukpunt te gebruiken. Eerder heb ik gezien dat een ANWB-monteur, voor het verwisselen van een achterwiel aan de auto, een krik als deze onder het diff plaatste. Maar voor de voorzijde? Misschien onder de kokerbalk waar de motor op rust? Wellicht kan iemand mij helpen. Groeten, Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2002 21:48 #62580 door
Beantwoord door in topic steunpunten krik
Het is vrij simpel: de krik kan op punten waar bodem zijn stevigheid aan dankt + de achteras/voorbrug. Dan heb je het dus inderdaad over de kokerbalken. Op de bestaande krikpunten in de dorpel mag je de auto ook opkrikken. Zijn die krikpunten "verdwenen" doe dat dan maar liever niet, want dan is de dorpel verdacht (verrot?). Als ik de voorkant omhoog wil krikken, dan doe ik dat altijd onder de kokerbalken bij de voeten van de bestuurder/bijrijder. Verder naar voren kun je ook onder de voorbrug (waar de draagarmen aan vast zitten en waar de motor op rust) krikken. Gebruik voor het opkrikken geen platte plaatdelen zoals bijv de voetenbodems. Gebruik ook niet de stangen van de achteras. Wellicht overbodig om te vermelden, maar ik doe het toch: na het opkrikken assteunen plaatsen en de krik wegzetten, dan pas onder de auto gaan werken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2002 21:59 #62579 door
Beantwoord door in topic steunpunten krik
Lennard, bedankt voor je advies, juist ook omdat het volledig is. Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.