bodemwerk

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2002 14:34 #56248 door
bodemwerk is gemaakt door
Tijdens laswerk aan de bodem van mijn amazon, die ik sinds twee jaar heb, ben ik BEHOORLIJK geschrokken. Na een beetje gepur met de schroevendraaier bleek dat veel van het vermeende laswerk gewoon plakwerk te zijn. Plaatjes gewoon met een of andere kit vastgeplakt, tektiel erover en klaar was kees. Door deze ervaring heb ik geen vertrouwen meer in oude auto's met getektieleerde bodems. Nu wil ik de hele bodem schoonmaken en al het evt. laswerk goed aanpakken. Waar ik mee zit is hoe ik de boel daarna zo goed mogelijk kan afwerken. Het liefst zou ik daarvoor een zo transparant mogelijk middel willen gebruiken.Het nadeel van tektiel is dat je nooit weet wat eronder zit en ik heb begrepen dat tektiel op den duur, met name bij vorst, kan scheuren. Ik heb ook gehoord dat er een of andere wax bestaat die je kunt gebruiken en die zelfs bij vorst enigszins vloeibaar blijft. Heeft iemand tips hoe ik dit varkentje het beste kan wassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2002 17:20 #62770 door
Beantwoord door in topic bodemwerk
Waar heb je je Amazon gekocht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2002 18:52 #62769 door
Beantwoord door in topic bodemwerk
Natuurlijk kun je ook transparante tectile gebruiken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2002 00:01 #62768 door
Beantwoord door in topic bodemwerk
Hoi david,Rene Ruiter kan je daar wel wat over vertellen, klik op "organisatie" en dan op regio oost.Groeten, Joost.deventer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-12-2002 18:30 #62767 door
Beantwoord door in topic bodemwerk
Tja, we willen allemaal dat de wagen aan de onderkant er net zo mooi uitziet als aan de bovenkant.Natuurlijk zijn de laksystemen sterk verbeterd en zal een epoxylaag met heldere lak erover prachtig mooi zijn maar dan wel voor een wagen die uitsluitend in de zomer wordt gebruikt.Een combinatie van tectyl en dinitrol voor de holle ruimten is het beste voor wagens die in weer en wind worden gebruikt.Alternatief is PVC, dit is lich, goed bij te werken en verspuitbaar maar heeft als nadeel dat het vrij hard is.(steenslag..)Aanvullend kun je de onderzijde in de winter beschermen met kruipolie uit een spuitbus als je toch de pekel ingaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.