roest onder raamrubber

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-12-2002 20:40 #56241 door
roest onder raamrubber is gemaakt door
Beste Volvo-vriendenIk heb een vraag over het roestprobleem onder bij de voorruit bij mijn amazon.Als daar de roest al door de lak komt,is volgen mij het plaatwerk daaronder ook niet veel soeps meer. nu heb ik horen vertellen dat die rand onder het raam "Paravaan"heet.Is dat juist? En bestaan daar retauratie stukken voor?Wie herkent dit probleem en welke profesionele oplossing is hiervoor?Plamuur is hierbij is uit den boze.Alvast bedankt Dennis Luteijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-12-2002 22:05 #62798 door
Beantwoord door in topic roest onder raamrubber
De opstaande rand is een bekende zwakke plek, water hoopt er zich op en op den duur roest.... het originele plaatwerk deel is al lang niet meer verkrijgbaar.In mijn ogen is er maar een oplossing, ruit eruit slechte delen eruit slijpen en (laten) lassen.De rand nauwkeurig reconstrueren om een goede pasvorm te verkrijgen, een goede plaatwerker dus.Check meteen de dakranden, deze zijn dan vaak ook aangetast. Goed afkitten rond om bij montage van de nieuwe ruit is belangrijk om herhaling te voorkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-12-2002 07:28 #62797 door
Beantwoord door in topic roest onder raamrubber
En de parafaan is volgens mij het plaatwerkdeel waar de lucht voor de ventilator/verwarming door wordt aangezogen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.