waterlekkage

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-01-2003 09:34 #56230 door
waterlekkage is gemaakt door
Ik kan de oplossing niet snel terugvinden op dit forum.Mijn Zon heeft last van water in het interieur, het loop naar binnen via de warme luchtvoorziening onderaan het dashboard bij het voeteneind vooraan. Is dit makkelijk te verhelpen en zoja, hoe moet dat dan ook al weer ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-01-2003 09:51 #62838 door
Beantwoord door in topic waterlekkage
Johan,De lekkage wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het slangetje wat van onder kachel naar de "tunnel" loopt waar je versnellingsbak onder zit. Dit slangetje kan verteerd zijn of niet meer in het gat zitten. Het is ook mogelijk dat het huis van de kachel is doorgerot en dat maakt het allemaal wat gecompliceerder. Check eerst het slangetje maar eens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-01-2003 10:47 #62837 door
Beantwoord door in topic waterlekkage
Gerard,dank je. Maar even voor mijn begrip, als het slangetje niet meer goed is, hoe kan dan weer water uit de luchtopeningen komen ? Is dit niet een gesloten systeem ? Ik zat zelf meer te denken aan een rubber wat ergens lekt maar ik ga vanavond eerst wel even het slangetje controleren.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-01-2003 12:14 #62836 door
Beantwoord door in topic waterlekkage
Als dit slangetje verstopt is,dan blijft er water in de kachel staan,tijdens opwarmen zal dit condens geven,en ik denk dat het er uiteindelijk ook wel uitloopt via de zijkanten van de kachel. Groet, Gerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-01-2003 22:15 #62835 door
Beantwoord door in topic waterlekkage
volgens mij kan je beter eerst de afvoerslang aan de onderzijde van de luchtinlaat (onder de motorkap) nakijken op verstopping, als die nl. verstopt zit dan komt er water in je kachel, het slangetje onder je kachel is voornamelijk voor condens.de slang die je moet controleren zit ongeveer tussen je hoofdremcylinder en het motorblok.groeten gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.