krom chassis pv-544 ?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2003 13:34 #56185 door
krom chassis pv-544 ? is gemaakt door
Ik heb een uitgeklede PV-544 gekocht van 1959, deze had voor en achter schade maar is niet rot.Het is nu zo ver dat ik hem ga opbouwen, de deuren er in en achterklep, maar de neus past niet.Als ik het front en voorspatborden monteer en ik leg de motorkap er op past hij niet, hij ligt er scheef op het is net of de neus naar rechts wijkt, het front kan niet verder naar links in de sleufgaten.Nu is mijn vraag is er een eenvoudige manier om te controleren of het chassis krom is zonder dat hij op een richtbank moet.Als hij krom is zal hij toch op een richtbank moeten maar dan kan ik daar voor gaan sparen.Of monteer ik de neus op een verkeerde mannier?Er is nl niet veel over restauraties van een PV-544 te vinden op internet.Alvast bedankt Robby.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2003 23:41 #62998 door
Beantwoord door in topic krom chassis pv-544 ?
Is het de originele kap?Uit kever ervaring weet ik dat nieuwe schermen ook altijd pas gemaakt moeten worden. Er is mij wel eens vermeld dat dat met slijtage van de persmallen waarmee de schermen gemaakt worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-01-2003 09:51 #62997 door
Beantwoord door in topic krom chassis pv-544 ?
Correcties: zin 2: Er is mij verteld dat dat met slijtage van de persmallen, waarmee de schermen gemaakt worden, te maken kan hebben.Sorry, het was ook al laat. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2003 12:22 #62996 door
Beantwoord door in topic krom chassis pv-544 ?
Het is mogelijk dat de "voorpoten" krom zijn. Je kan uit een vastpunt bij het shutboard kruislinks gaan meten. De waarden moeten gelijk zijn. Op de CD-Rom welke te koop is bij het VOD of clubwinkel staat een tekening met maten van de 544

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2003 01:27 #62995 door
Beantwoord door in topic krom chassis pv-544 ?
ik heb nog eenkaal gemaakte 544 sport uit 1962 staan.kleur rood met deuren achter en vooras veren schokbrekers enz. origineel nederlandse auto kenteken MM-76 -92 of i.d.met alle papieren.prijs 100 euro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2003 08:27 #62994 door
Beantwoord door in topic krom chassis pv-544 ?
dit is misschien wel aantrekkelijk als je via mijn e-mail opgeef hoe ik je kan bereiken kunnen we het verder bespreken, mijn e-mail is r.a.m.colpaert@rtd.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.