zonnekap amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2003 22:24 #56139 door
zonnekap amazon is gemaakt door
Zo af en toe komt er weer iets tussen de aanschaf van mijn amazon zonnekap (nieuw uitlaatje bijvoorbeeld) maar erna gaan we weer gewoon verder.Ik heb nog niet helemaal helder hoe het zit met de zonnekappen...VOD No10 en VOD No44 ik denk dat 1 van de twee de gedeelde kap is en de andere de uit 1 stuk (wie weet het?). Verder is er niet uit te halen in welke kleuren ze bestaan. Als ik verder naar de prijzen kijk (VOD..Scandcar) kun je een kap vinden tussen de 140...200 euro excl. Hebben we het dan toch over dezelfde ? Wie heeft recente ervaring met de aanschaf van een dergelijke amazon zonnekap ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2003 23:26 #63185 door
Beantwoord door in topic zonnekap amazon
Ha Arno,afgelopen zomer heb ik een zonnekap aangeschaft (een eendelige). Ik zat met hetzelfde dilemma n.a.v. de prijslijst van het VOD. Je hebt het juist als nr 10 de eendelige versie is en nr 44 is geloof ik de orginele voor de 444 zijn met het stijltje in het midden. Dit stijltje wordt door een soort van pendelstaaf ondersteund. Hiervoor moet je dus een aanpassing maken aan de carrosserie bij de luchtinlaat van de ventilatie. Dries Bakkenes heeft een tweedelige op zijn amazon (de 99-31-EU te zien op www.volvoklassiekers.nl). De meeste auto's rijden echter rond met VOD-nr 10 (de enkeldelige dus) en ik heb zelf eens een regiolid horen zeggen dat die ook beter bij de amazon past, omdat de voorraad van de amazon vanaf het begin al uit 1 stuk bestond. De katterug had immers (pv444) eerst een stijltje in de ruit. (Ik vind overigens de tweedelige van Dries wel wat chiqer, maar deze is dan ook duurder). Volgens mij moet je gewoon afgaan op wat je zelf mooi vindt, tenzij je een purist bent. O.k. zelfs dan moet je afgaan op wat je zelf mooi vindt.De eendelige zal zo'n 150 euro excl. moeten kosten (dat koste die van mij in augustus bij Scandcar). En dan de kleuren van de eendelige: groen, rood, blauw en bruin. Voor een keus hieruit is natuurlijk de kleur van de auto en het interieur ervan bepalend en je eigen smaak. Ik heb eerst wat over het internet gesurfd en gezocht naar foto's van auto's met zonnekappen.Overigens vind ik het nog steeds erg mooi staan, en het is zeker met de laaghangende zon nu, erg praktisch. Ook 's zomers scheelt het in de warmte in de auto. En het lawaai van windgeruis valt erg mee. Hou er wel rekening mee dat het wel degelijk een aanslag doet op het vermogen van de motor en dus op het brandstofverbruik (dit hoorde ik trouwens ook pas laatst met de nieuwjaarsreceptie in Utrecht). En op je portemonnaie, zeker de aanschaf, maar da's duidelijk.O, en vergeet bij aanschaf en montage (van een eendelig exemplaar, daar heb ik alleen ervaring mee) dit niet: de ankerplaten van de kap worden koud (metaal op metaal) op de voorzijde van de dakgoot geklemd. Om je lak te beschermen is het dan ook verstandig te proberen tussen goot en ankerplaat iets te proppen wat de beschadiging van de lak verhindert, zoals het rubber van een oude fietsband.Nou succes ermee, groeten, Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2003 11:17 #63184 door
Beantwoord door in topic zonnekap amazon
Beste arno,Ik heb mijn kap gekocht bij Bas de Koning (Veteran Car) in Wommels. Dat is in Noord-Holland en voor jou niet naast de deur. Maar wat ik mij herinner is dat hij daar wel goedkoper is dan Scandcar en Vod. Ik heb de eendelige en die vind ik zelf het beste bij een Amazon passen. Overigens kun je de kap op twee manieren bevestigen. Als je hem bevestigt zoals in de handleiding kun je hem niet of nauwelijs verstellen omdat de bevestigingsbouten in de weg zitten. Als je die omdraait kan het wel, maar dan staat de kap minder bol. Ik heb er eens opgelet tijdens de beurs in Rosmalen (toen stonden nog alle Amazons bij elkaar!) en het viel me op dat beide manieren van bevestigen worden gebruikt.Succes,Tim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2003 17:44 #63183 door
Beantwoord door in topic zonnekap amazon
Beste Arno,Voor de goede orde mijn website is te vinden onder www.volvo-klassiekers.nl (dus met streepje), maar dit terzijde. Ik heb destijds de gedeelde kap gekocht omdat ik die gewoon mooier vindt. Nu heb ik ook een combi en daarop zit een eendelige zonneklep. Ik ben blij dat op mijn sedan een tweedelige zit, want die staat gewoon als een huis op de auto. Dit komt natuurlijk door de ondersteuning van de stijl in het midden. De eendelige staat toch een beetje te klapperen, en dat gaat op den duur iriteren.Als ik jou was zou ik toch echt iets meer geld uitgeven en kiezen voor een "echte". Trouwens, je valt wel op met de tweedelige kap, want ik ben in augustus naar Zweden geweest naar het VROM. Ik ben daar geen een andere sedan tegengekomen met een tweedelige kap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-02-2003 01:23 #63182 door
Beantwoord door in topic zonnekap amazon
Hoi Arno,Enige tijd geleden hadden ze bij Slubo de 1-delige in de aanbieding, maar alleen in groen....Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-02-2003 15:28 #63181 door
Beantwoord door in topic zonnekap amazon
Bij Slubo in Doetinchem tel. 0314 - 246466Zonnekap in alle kleuren prijs ongv.131 euro inclusief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-02-2003 00:49 #63180 door
Beantwoord door in topic zonnekap amazon
Dries, ik was eindelijk zover dat ik de originele amazon kap bij het vod ging bestellen, in het rood (de eendelige dus).Totdat ik in de onderdelenlijst duidelijk ook "amazon" zag staan bij kap No.10. Even met de mensen in het VOD gebeld en het bleek ook zo te zijn. Op mijn verzoek werd er even gekeken wat er op voorraad lag. Niet te geloven, 3 groene eendelige en 1 rode...ja je raad het...tweedelige. Toen was ik even in de war...welke wordt het? Telefoon weer neer voor een half uurtje bedenktijd....en toen het lot...de 2-delige besteld. Die is inmiddels binnen. Wat een degelijke kap en ook nog alle metaal incl. beugels van RVS. De montage is recht toe recht aan, maar ik had aan jou toch nog een vraag hoe je de middenbeugel op het plaatwerk hebt bevestigd, met 3 RVS kruiskop zelftappers (vorboren natuurlijk) ? En heb je de slotbout die door het onderste oog van de steunstang gaat van achter naar voor erdoorheen gedaan, of omgekeerd zodat de mooie bolkop aan de voorzijde zit ipv de moer ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.