deurrubbers

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2003 13:20 #56119 door
deurrubbers is gemaakt door
't voorjaar breekt aan.. tijd voor nieuwe deurrubbers! Heeft iemand al eens deze klus onderhanden genomen want het lijkt lastig uit om het rubber in die goot te prutsen. Wellicht een handigheidje? Maak mij deelgenoot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2003 22:29 #63278 door
Beantwoord door in topic deurrubbers
Is een simpele klus, maak niet de fout de rubbers door de goot heen te willen trekken.De goede manier is met behulp van een houten spatel het rubber erin wippen.Dus de bovenkant erin leggen en met de spatel een duwtje en gewoon de rail aflopen.Begin in de rechte hoek bovenop het portier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2003 13:42 #63277 door
Beantwoord door in topic deurrubbers
Ik heb ze dr wel doorgetrokken, erin wippen ging bij mij niet gemakkelijk. Wel het ik het rubber zo ver mogelijk uitgetrokken vóórdat ie de gleuf inging (zo werd ie tijdelijk dunner, en ging het dus gemakkelijker). Kijk maar es wat jij het handigst vindt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2003 13:47 #63276 door
Beantwoord door in topic deurrubbers
Met het er doorstrekken heb je risico op scheuren. Een beetje zeepsop/afwassop op de sponning (de gleuf) maakt het een en ander ook heel wat simpeler, en dan kan het rubber ook nog wat door de gleuf heen glijden, wat wel zo handig is, want over het algemeen rek je het rubber toch enigszins op waardoor je aan het einde een stuk rubber "overhoud". Zelf heb ik de beste ervaring met imitatierubbers, de Volvo "originele" waren van een zo'n erbarmelijke kwaliteit dat het deel dat in de gleuf past er bij spontaan vanaf scheurde.Succes en veel plezier met het rubberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-02-2003 12:25 #63275 door
Beantwoord door in topic deurrubbers
Originele rubbers bestaan niet meer. Het is dan een replica in een volvozak. Laat je niet neppen je betaal dus veel geld voor een plastik zak wat erin zit is het zelfde. Er zijn mensen die rijk proberen te worden over onze Volvo's heen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.