tochtstrips

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-02-2003 09:59 #56109 door
tochtstrips is gemaakt door
Ik weet niet hoe ik die dingen moet noemen, maar ik bedoel de textielen 'rolletjes' die als tochtstrips bij de deuren fungeren (beginnend onder aan bij de deur en dan naar boven lopend langs de voorruit en dan bovenlangs naar achteren). Vooral boven de deur hangt die veel te los, en komt er soms zelfs helemaal uit. Ik duw hem dan weer terug met een schroevendraaier o.i.d., maar helemaal goed krijg ik hem niet, laat staan dat ie vast blijft zitten. Hoe horen die dingen vast te zitten en hoe krijg ik ze strak er in? Zelfde probleem heb ik zowel links als rechts. O ja, het betreft een amazon combi '67.<br>Groet, <i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-02-2003 10:28 #63311 door
Beantwoord door in topic tochtstrips
Weet wat je bedoeld, voor zover ik weet zitten ze vastgeniet, in elk geval bij een katterug is dit zo,......zal bij de amazon wel gelijk zijn, dus je zal het hemeltje (gedeeltelijk) moeten losmaken en dan zul je hoogstwaarschijnlijk zien dat het geniet is als dat zo is dan weet je gelijk de oplossing van het probleem......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-02-2003 12:20 #63310 door
Beantwoord door in topic tochtstrips
bij mijn Amazon had ik hetzelfde probleem, maar enkel aan de verticale stukken waar de deur scharniert. Bij mij eindigen de vilten rolletjes met een platte lip, die vastgehouden zijn (versta hieronder geklemd zijn) door de gevezen deuromlijsting ... kan je nog volgen?Dus heb ik het ding losgevezen, het viltje mooi op z'n plaats gezet, en terug goed klem gevezen; sindsdien geen problemen meer.Succes, Denis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-02-2003 00:01 #63309 door
Beantwoord door in topic tochtstrips
Hoi Marko. Op de 'rolletjes' zit een plastic hoekprofiel genaaid. Dit profiel zorgt ervoor dat je de tochtrol klem kan zetten achter de tanden die ook je hemeltje straktrekken. Het lijkt erop dat je de hele rol eruit moet halen en het profiel weer moet vastnaaien. Dit kan met een naaimachine, maar gebruik niet moeders nieuwste, liever eentje die gemist kan worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-02-2003 08:07 #63308 door
Beantwoord door in topic tochtstrips
Het kunststof hoekprofieltje zorgt er inderdaad voor dat het rolletje op zijn plaats blijft. Als je zegt dat er een deel naar beneden komt zakken, dan denk ik dat het kunststof profiel los is van het rolletje.Dit is ook het probleem als je het rolletje vervangt, want dan moet je dit kunststof profieltje over zetten. Het opnieuw er in naaien kan, maar je kan het ook gewoon lijmen met Bison-kit of een dergelijke sterke lijm.Suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-02-2003 10:41 #63307 door
Beantwoord door in topic tochtstrips
Ter volledigheid...ik had niet eens plastic hoek profielen, dus heb ik ze gemaakt van de allerkleinste maat kabelgoot en hier 1 wand vanaf gesneden. Het genoemde vastnaaien heb ik vervangen door vastnieten. Eerts met het nietpistool erdoorheen en dan aan de achterkant omkloppen met een hamertje...het zit nu mooi..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-02-2003 12:25 #63306 door
Beantwoord door in topic tochtstrips
Heren ken uw auto. Er zit niet helmaal rondom een plastik strip aan de "tochtrol". aan de bovenzijde zit de stoffenlip gehaakt achter de puntige haken die ook het hemeltje vasthouden. Hier moet je niet met een dik voorwerp inzitten, dan buigen ze naar binnen en werken ze niet meer. Het beste is een plat strookje kunststof met ronde hoeken te gebruiken. Dit kom je te weten na een volledige restauratie en door veel te vragen. Succes allemaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-03-2003 23:33 #63305 door
Beantwoord door in topic tochtstrips
Heb ook het probleem gehad. Simpel op te lossen. Zoals Rene aangeeft, op het moment dat je er met dikke schroevedraaiers tussen gaat wroeten om de zaak weer op zijn plek te brengen verbuigt de strip waar omheen ook het hemelte gespannen staat. Daarom laat hij steeds aan de bovenkant los. Terug erin plaatsen met iets duns, vervolgens (met beleid)de metalen strip weer terug slaan naar de rand zodat hij weer goed aansluit en de tochtrol weer vastklemt. Heb ik gedaan met een klein stukje hout en een kunststof hamer. Uitkijken dat je het hemeltje niet beschadigd. Maar kan heel goed. Hoef je niets los te haeln en zit het weer prima, bij mij al weer een jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.