hoe deurpaneel amazone te lossen ?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2003 20:30 #56044 door
Mijn ruit v/d bijrijde ligt onderin de deur !!! Ik heb al een speciaal tangetje voor het verwijderen van de ahndvaten.Maar hoe nu verder......?Adviezen of een copietje uit Olieslager ?Graag snel een reactie, het wordt zo vochtig !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2003 20:54 #63548 door
Beantwoord door in topic hoe deurpaneel amazone te lossen ?
Bernard,Het is vrij eenvoudig. Met een grote platte schroevedraaier wip je tussen het metaal en het paneel ter plekke van een klemmetje. Met een "tok" schiet dit dan los, vervolgens verder met zijn buurman. Ook heb ik een keer een tip gezien om hiervoor een bar-b-q vork te gebruiken zodat er aan elke kant van het paneelklemmetje een vorkdeel zit en de klem dus aan beide kanten uit zijn gat wordt getild. Niet bang zien om iets kappot te trekken, in het ergste geval breekt een enkele keer een verroest oud klemmetje af, maar met 1 minder zit het straks ook nog goed vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2003 22:10 #63547 door
Beantwoord door in topic hoe deurpaneel amazone te lossen ?
Bedankt al zover, maar waarschijnlijk was mijn beschrijving niet duidelijk genoeg want ik bedoelde namelijk het volgende: Ik moet de deurklink en de zwengel los krijgen zodat ik vervolgend het paneel kan verwijderen. Ik heb daarvoor een speciaal tangetje gekocht maar hier zat geen beschrijving bij. Ik zou graag willen weten hoe je dit tangetje zou moeten gebruiken. Ik zal later nog even een foto van het tangetje geven, maar ik hoop dat ik nu al genoeg info heb gegevn zodat jullie met zouden kunnen helpen.Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2003 22:21 #63546 door
Beantwoord door in topic hoe deurpaneel amazone te lossen ?
Bernard, met een dunne kleine schroevedraaier kan het ook. De handle zit vast met een "omega"-vormig veertje op de as. Om hier bij te kunnen moet je de zwarte kunststof ring van het handvat stevig tegen het paneel aandrukken zodat de ruimte tussen zwarte ring en handvat/zwengel vrij komt. Even de looplamp erbij hangen (niet bekleding verbranden) en in de opening met het dunne schroevedraaiertje een pootje van het veertje uit zijn holte proberen te schuiven. Ja, makkelijk gezegd als je het nooit een keer open hebt gezien. Na de eerste zul je de rest makkelijk los krijgen omdat je dan weet hoe het in elkaar zit. Voor de eerste dus even geduld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2003 23:25 #63545 door
Beantwoord door in topic hoe deurpaneel amazone te lossen ?
Arno, dat tangetje werkt wat onverwacht maar op zich prima. Tangetje tussen rubberring en bekleding om het omega ringetje schuiven (benader het ringetje vanaf de gesloten kant). Licht vastknijpen, en tangetje rustig weer terugtrekken. Als het goed is neemt deze nu het veertje mee naar buiten. Het lukt mij niet altijd in 1x, vaak moet ik een paar keer vissen voor ik opeens het ringetje mee naar buiten trek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2003 23:27 #63544 door
Beantwoord door in topic hoe deurpaneel amazone te lossen ?
Vrij naar Per Seconde Wijzer; waar ik Arno zei bedoelde ik Bernard en andersom. Groet, Michiel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2003 00:03 #63543 door
Beantwoord door in topic hoe deurpaneel amazone te lossen ?
en daarna alle boutjes en katrolletjes goed in de WD-40 zetten, hopelijk is de raamhouder niet ganselijk verrot. Als je die op het steuntje hebt gekregen kan je ook nog proberen dat steuntje voorzichtig iets omhoog te buigen. Alle boutjes en moertjes goed in het (koper)vet zetten en dan monteren in omgekeerde volgorde. Hoe versleten zijn overigens de raamgeleiders? Bij montage van de deurhendel en raamslinger het omegaveertje op de plaats leggen in de hendel en aanduwen over het groefje heen. Tot slot: kijk ook even of de afwateringsgaatjes onder in de deur nog open zijn nadat je met tectiel alle naden van de deur hebt ingespoten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2003 00:07 #63542 door
Beantwoord door in topic hoe deurpaneel amazone te lossen ?
THNX

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2003 09:39 #63541 door
Beantwoord door in topic hoe deurpaneel amazone te lossen ?
en dan voor allen bij wie ook nog eens een raam naar beneden kukelt: tijdelijk, of desgewenst wat langer, blijft het raam prima omhoog zitten door aan de binnenzijde van de auto tussen de onderzijde van het raam en de deur, een of twee helften van een houten wasknijper (loopt mooi taps toe) te steken. handig voor onderweg of op vakantie. gr. henry

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2003 12:32 #63540 door
Beantwoord door in topic hoe deurpaneel amazone te lossen ?
...en als je de truk met de schroevendraaier(s) gebruikt, pas dan op: het veertje springt, springt ver, soms heel ver ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.