stralen en in primer spuiten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-03-2003 13:15 #56025 door
Het nodige laswerk aan mijn amazon is eindelijk klaar.Nu wil ik hem laten stralen en in de epoxyprimer spuiten.Nou heb ik begrepen dat plaatwerk krom kan trekken door het stralen, en overweeg dan ook om enkel de onderkant, de motorruimte en enkele kleine hoekjes te laten stralen.Is het voor de epoxy primer ook noodzakelijk dat oude laklagen volledig verwijderd moeten worden, of moet de carroserie volledig kaal geschuurd worden.Ik hoor graag jullie tips en ervaringen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-03-2003 14:29 #63621 door
Beantwoord door in topic stralen en in primer spuiten
Wel aan te bevelen, als je toch bezig bent.Helaas kunnen er zich onder goed ogende laklagen minder goede plekken bevinden...Bij mijn 1800E heb ik met de hand (vlakschuurmachine) de grote vlakken geschuurd (dak, motorkap, zijkanten) om problemen bij het stralen te voorkomen. De kleinere hoekjes en motorruimte vervolgens laten stralen en alles in de primer gezet.Nu bezig alle 'ellende' punt voor punt op te lossen. De meeste slechte plekken waren vooraf niet zichtbaar.Op mijn eenvoudige huispagina staan enkele foto's hiervan: httpd.chello.nl/~a.vaanhold/Succes, Arthur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-03-2003 18:37 #63620 door
Beantwoord door in topic stralen en in primer spuiten
Bij mijn restauratie hebben we afbijt gebruikt, grote vooreeel is dat je ziet wat laklagen zijn en dus niet de beschermlaag beschadigd van het staal.Met thinner goed schoonmaken en direct in de epoxy, dit voorkomt zgn stofroest.Dus niet even een paar dagen laten staanAls het toch moet dat stralen, is natsstralen nog het beste, hierbij kan lagere druk worden gebruikt.Onderzijde goed de bitac eraf halen, de laatste delen met wasbenzine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2003 10:48 #63619 door
Beantwoord door in topic stralen en in primer spuiten
Ik denk dat ik toch maar met de schuurmachine aan de gang ga.De onderkant en de motorruimte moet toch gestraald worden, omdat deze al eens zijn voorgestraald.De lak verwijderen met afbijt lijkt me ook wel een goede optie, maar tast dat het metaal niet aan? ik wil in iedergeval niet gaan spoelen met water, omdat dat er dan vocht tussen de kieren gaat zitten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.