spatborden lassen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2003 15:09 #55862 door
spatborden lassen is gemaakt door
Ik heb vorig jaar twee voorspatborden gekocht. de wielkastranden van degene die er nu op zitten lijken meer op bruine gatenkaas. De 'nieuwe' zouden gestraald en geprimerd zijn. Bij nader onderzoek van enkele barstjes in de plamuur blijken deze schermen erg veel opgelapte plekken te hebben die ondertussen weer behoorlijk verroest zijn. Wat wel goed is, denk ik (ik heb ze nog niet kaal gemaakt) zijn de randen. Het enige dat bij mijn huidige schermen nu slecht is. Dus dacht ik... zou ik die goede randen eruit kunnen zagen en die in mijn oude schermen lassen. Of is dit niet te doen?Heb niet veel las ervaring. CO2 lassen is geloof ik het beste. Weet iemand misschien wat het kost als je het laat doen?eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2003 19:37 #64203 door
Beantwoord door in topic spatborden lassen
Maak ze dan maar eerst eens kaal want roest is aan de buitenzijde als een ijsberg aan de oppervlakte van het water...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2003 13:43 #64202 door
Beantwoord door in topic spatborden lassen
Het laten doen door een vriend is het goedkoopste door een bedrijf, dan denk ik dat je beter nieuwe kan kopen.Er gaat erg veel tijd in zitten uitslijpen schoonmaken nieuwe delen uitslijpen pasmaken en er weer inlassen. Dan krijg je alle nabewerking nog. Lassen klinkt mooi maar meestal wordt al het werk eromheen vergeten.Ik heb zelf al eens de randen rond de koplampen vervangen voor nieuwe stukjes, deze heb ik zelf pas gemaakt. Het kost veel tijd , maar daar is het dan ook een hobby voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.