kleur 46/89/90 of 91??

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-05-2003 20:58 #55832 door
kleur 46/89/90 of 91?? is gemaakt door
hallo, volvokennersik ben in bezit van een combi uit 1966 die van binnen orgineel nr91 is, de buitenkant is donkergroen.nu ben ik de auto aan het klaarmaken om van binnen en buiten te spuiten.alleen was het interieur er erg slecht aan toe, en heb ik een erg mooi zwart interieur gekocht.mijn vraag is: kan deze kleur origineel bij kleur 46/89/90 of 91 ??? (dit vind ik de mooiste kleuren)ik kan overal kleurenlijsten vinden (ook van het interieur), maar niet de combinatie van kleur auto en interieur.wie weet het wel??bij voorbaat dank,gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-05-2003 22:46 #64331 door
Beantwoord door in topic kleur 46/89/90 of 91??
onze combi, orginele staat, heeft een zwart interieur met kleur 89.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-05-2003 23:23 #64330 door
Beantwoord door in topic kleur 46/89/90 of 91??
Beste Gijs,Ik heb even zitten zoeken naar wat de mogelijkheden zijn voor bijpassende lakkleuren voor een zwart interieur op amazoncars.nl Het is moeilijk vast te stellen, toen de auto's net op de markt waren kon je vooraf aan de levering mbv folders een keuze maken uit de mogelijkheden voor combinatie van interieur- en lakkleur voor wat betreft het toen geldende bouwjaar. De koper was hierin dus enigzins vrij. Als je dus alle mogelijkheden conform de productiejaren wilt bekijken zal je moeten zoeken naar dergelijke folders. Verder kan ik me heel goed voorstellen dat je een casco met een orgineel andere kleur en interieur bij renovatie opnieuw een dezelfde orginaliteit wilt geven, zij het met andere kleuren. Ik ben zelf ook best zo'n purist (vind dat de dingen alleen mogen als ze orgineel ook zo waren). Op amazoncars.nl kan je echter bij de kleurcodes voor het interieur al zien dat de combi nooit een zwart interieur heeft gehad: daar ben je mooi klaar mee! Maar het is maar net hoezeer je purist wilt zijn... Zo heb ik onlangs besloten om mijn amazon uit 1969 te voorzien van witte zijvlakken in de maat die meer overeenkomt met die van 1962. Ach, een echte purist rijd ook rond op banden uit het productiejaar van de auto, zonder stikstof, noem het maar op. Ik vind - ook als purist - dat er wel grenzen moeten zijn. Ik ben tenslotte ook van 1974, dus helemaal orgineel zal het plaatje nooit worden. Dus mijn tip is sowieso gewoon te kiezen welke combinatie jij zelf mooi vindt (jij moet tenslotte in de wagen rondrijden) en bij zwart past tenslotte altijd wel een kleur. Hierover overigens nog een tip van een vormgever: over het algemeen komt het op mensen prettiger over als je kiest voor 1 duidelijke kleur met een andere sterk contrasterende kleur. Kies dus liever niet voor zwart met grijs/grijsblauw. Maar ook dit blijft je eigen keus. Je moet maar zien. Op mijn website (home.planet.nl/~niels.jongeling vind je onder curiosa reclamefolders van volvo. Misschien heb je daar wat aan. Laat je ons nog weten wat je gaat besluiten? Als je het leuk vind kan ik op m'n site een foto van de combi plaatsen als-ie helemaal goed is. Groeten, Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-05-2003 23:38 #64329 door
Beantwoord door in topic kleur 46/89/90 of 91??
Mijn origineel lichtblauwe (89) Amazon combi, ook uit 1966, heeft een origineel zwart interieur. Die heb je alvast.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-05-2003 22:42 #64328 door
Beantwoord door in topic kleur 46/89/90 of 91??
Het zwarte skai interieur/deurbekleding was standaard bij alle kleuren rood, blauw, wit en geel van bouwjaar 66.Een donkergroene had een beige interieur, een zwarte en grijze een rood/bruin interieur.Kortom zwart was het meest gebruikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-05-2003 22:57 #64327 door
Beantwoord door in topic kleur 46/89/90 of 91??
een zwarte en grijze een rood/bruin interieur???? (zie vorig bericht) Mijn Amazon was origineel grijs (nr 80) maar heeft daarna nog minstens 2 kleuren gehad. Nu is het interieur zwart skai. Dus dit is niet origineel? (sedan 121 1965) Ik ben nog op zoek naar een mooie, originele? kleur om de amazon straks in te laten spuiten. Wie heeft tips / foto's?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.