lekkage linksvoor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2003 19:04 #55816 door
lekkage linksvoor is gemaakt door
De afgelopen weken is er op het forum gesproken over waterlekkage onder de voorruit en/of bij de pedalen.Dat verschijnsel ken ik ook, en vond ook een oorzaak. In mijn geval blijft alles droog zolang het gewoon regent. Alleen met enorme plensbuien en autowassen wordt het nat bij de pedalen. Op de plek waar de motorkap sluit (onder de voorruit) loopt er oorspronkelijk een band van een centimeter breed, een soort jute, over de hele breedte.Die voorkomt dat er water in de motorruimte komt. Deze band ontbreekt bij mij ( en vreemd genoeg bij meerdere Amazons). Een flinke golf (regen)water loopt dan zo over het schutbord (waar het identificatieplaatje zit) en loopt dan in de gaatjes waar de elektra kabels naar het dashboard gaan en ook bv de motorkapkabel. Er zitten dan wel rubber doorvoermanchetjes in, maar ruimte genoeg voor water.Oplossing: afsluitband aanbrengen of vernieuwen en de doorvoergaten afkitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2003 19:39 #64393 door
Beantwoord door in topic lekkage linksvoor
Een juten band? Bij mij zit er een rubberen flap over de volle breedte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2003 19:51 #64392 door
Beantwoord door in topic lekkage linksvoor
in het onderdelenboek staat inderdaad dat het een motorkaprubber is (663270); bij oudere auto's (o.a.andere merken) kom je vaak een soort weefsel/jute tegen; maar het gaat erom dat er iets zit dat afsluit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2003 22:02 #64391 door
Beantwoord door in topic lekkage linksvoor
Ik heb ook via het VOD een rubber gekregen en geplaatst, maar pas na het kitten met een bitume achtige meuk tussne het ruitrubber en de ruit aan beide zijden is mijn Ama waterproof!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2003 14:20 #64390 door
Beantwoord door in topic lekkage linksvoor
Bij mijn pv heb ik zowel zo'n jute band alsmede een rubber, zonder een van beiden gaat het lekken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.