kofferbakrubber vernieuwen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2003 10:20 #55772 door
kofferbakrubber vernieuwen is gemaakt door
Ik wil het rubber van mijn kofferbak vernieuwen. Waar kan ik dit het beste mee vast zetten?Heeft iemand hierin ervaring in - of tips.Ik denk zelf om het te monteren met 3M ruitenkit. Het gaat om een PV544

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2003 14:02 #64574 door
Beantwoord door in topic kofferbakrubber vernieuwen
Ik heb het bij mijn AMA`s tot nu toe twee keer gedaan met bisontix. Mits de ondergrond goed is schoongemaakt en ontvet zit dat als een huis. Is niet echt makkelijk, want vast is vast bij bisontix.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2003 14:49 #64573 door
Beantwoord door in topic kofferbakrubber vernieuwen
Dit is dus een van die redenen waarom ik een andere oplossing zoek, en wat tevens ook waterdicht is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2003 16:48 #64572 door
Beantwoord door in topic kofferbakrubber vernieuwen
Even naar de automaterialenzaak en je laten voorlichten. Voor rubbers is er een speciale zwarte of grijze kit te krijgen die vult en meteen lijmt....en toch nog eventueel later los te krijgen is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2003 17:20 #64571 door
Beantwoord door in topic kofferbakrubber vernieuwen
Ik heb het eerder dit jaar ook gedaan met Bison Tix, maar dat is me niet helemaal goed bevallen. De auto is ooit opnieuw gespoten met 2-componenten lak en die is vrij hard en glad. Ondanks goed ontvetten wilde de Tix niet op de lak hechten. De moeilijke stukken (bochten langs achterlichten) heb ik opnieuw gedaan met Bison Bond, en dat beviel wel, maar ook hier is correctie niet mogelijk. Er bestaan ook speciale lijmsoorten, te verkrijgen in de automaterialenhandel. Heel mooi is kit op PU-basis. Dit spul hecht sterk en is blijvend elastisch. Maar het is wel duur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2003 19:54 #64570 door
Beantwoord door in topic kofferbakrubber vernieuwen
Goed resultaat heb ik met SOUDAL kit/FIX ALLDat is een soort rubbercompount dat ook gebruikt wordt om onder water vijverrubberte plakken. Het zit niet meteen muurvast zodat je het goed kan positioneren.Te koop bij bouwmarkten en siervijver zaken.Het maakt niet uit wat voor ondergrond plakt altijd.Groetjes Dennis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2003 20:20 #64569 door
Beantwoord door in topic kofferbakrubber vernieuwen
let op met PU kitten: Sikaflex is alleen nog maar met mechanisch geweld te verwijderen!!;Inmiddels zit mijn rubber al weer 8 jaar vast met bisontix.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2003 07:44 #64568 door
Beantwoord door in topic kofferbakrubber vernieuwen
Het gaat er mij naast het goed vaszitten ook om het goed waterdicht maken van de randen langs het rubber.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2003 16:42 #64567 door
Beantwoord door in topic kofferbakrubber vernieuwen
De ruitenkit heb ik geprobeerd en wordt een verschrikkelijke rotzooi. Het blijft plakkerig en hecht niet goed aan het rubber. Ik heb het daarna, op advies van een automaterialenzaak, met lijm uit een spuitbus (soort bisontix) geprobeerd en dit ging behoorlijk goed. Met een tapeje vastzetten tot het goed gedroogd is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.