keuze laksysteem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2003 08:33 #55720 door
keuze laksysteem is gemaakt door
Ik moet binnenkort een keuze maken welk laksysteem ik wil gebruiken voor mijn amazon.Omdat de auto geheel in de epoxyprimer is gespoten en epoxyplamuur is gebruikt voor het strakmaken, lijkt 2k-lak mij de meest voor de hand liggende keuze, maar dit wordt door de spuiter afgeraden omdat de glans van 2k-lak veel groter is dan de originele lak, en de auto dus veel meer glimt dan orgineel.Heeft iemand hier ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2003 09:00 #64750 door
Beantwoord door in topic keuze laksysteem
Ik heb mijn wagen op aanraden van de spuiter in 2K lak gezet en ben daar nog steeds erg tevreden over. Volgens mij is de 2K lak ook veel duurzamer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2003 21:11 #64749 door
Beantwoord door in topic keuze laksysteem
Dan blijft er toch eigenlijk alleen maar cellulose-lak over? Dat mag toch niet meer professioneel gebruikt worden omdat er teveel vluchtige organische stoffen (VORS) in zitten? Bovendien is lakken in cellulose heeeel veel werk omdat de lagen steeds gladgeschuurd moeten worden omdat na spuiten die lak niet echt glanst. Ik zou 2K gebruiken. In het begin zal de glans wat veel zijn, maar die neemt in de loop van de tijd toch af en dan krijgt de wagen de juiste patina.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2003 22:00 #64748 door
Beantwoord door in topic keuze laksysteem
Ik weet niet hoe het met het pigment is gesteld. De kleur rood wordt gauw dof. Heb zelf 10 jaar geleden na het spuiten de auto in de blanke lak laten spuiten. Nu nog steeds een goede glans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2003 14:50 #64747 door
Beantwoord door in topic keuze laksysteem
Ik heb de auto deels met 2 k lak overgespoten, en inderdaad, de glans is iets hoger, maar goed, dat kun je oplossen door em niet zo vaak te wassen. (Ik was de achterkant ook bijna nooit ;-))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2003 21:53 #64746 door
Beantwoord door in topic keuze laksysteem
Mijn 1800 is 11 jaar geleden in 2K gespoten (kleur 42 wit) nog nooit gepoetst.Gooi er af en toe een emmer water over, poets de vliegen eraf.Lak is spijkerhard en kleur/glansvast, lijkt me de 1e keuze.Moderne lakken op waterbasis zou een optie zijn maar heb ik geen ervaring mee en lijkt me voor een 30+ oude wagen tweede optie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-07-2003 00:03 #64745 door
Beantwoord door in topic keuze laksysteem
ik zie liever een glimmende 'zon of pv of saint dan een doffe bv 440. Niks tegen 440 overigens, maar het is een willekeurige nieuwe auto. 2K met eventueel nog een extra laag blanke lak heeft mijn persoonlijke voorkeur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-07-2003 09:43 #64744 door
Beantwoord door in topic keuze laksysteem
Bedankt voor jullie reakties, ik ga dan toch maar voor de 2k lak, en werk deze af met blanke lak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.