rubber zijramen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2003 15:47 #55665 door
rubber zijramen is gemaakt door
Na 2 uur bezig geweest te zijn wil ik nu graag weten wat het trucje is om de rubber achterzijramen weer in de carrosserie te krijgen.... Zonder ze te beschadigen. Vaseline is reeds gebruikt, maar waar moet ik beginnen etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2003 22:36 #64968 door
Beantwoord door in topic rubber zijramen
Ik neem aan dat je het hebt over de 1800 coupé.De truc is groene zeep en een touwtje, en werkt ook als het om het rubber van de Amazon handelt.Plaats een nylon koord in de groef van het rubber (ruitje zit al in het rubber)Eerst de rechte voorzijde plaatsen en fors duwen en tergelijkertijd het koord door een helper aan de binnenzijde er uit laten trekken, zodanig dat het rubber over de richel valt.Rustig helemaal rondom werken en hij zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-07-2003 17:15 #64967 door
Beantwoord door in topic rubber zijramen
Het gaat om een Amazon 130, het verhaal is mij nog niet geheel duidelijk. Ik begin met het rechte end, maar krijg dan de hoek achter nooit meer op zijn plaats. Lastiger klusje dan gedacht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-07-2003 19:18 #64966 door
Beantwoord door in topic rubber zijramen
Hmm, 2-deurs Amazon.... dat is iets anders dan bij de 1800.Als ik het goed herinner (is zo'n 15 jaar geleden) moet het rubber eerst en dan juist neginnen met de scherpe hoek (achterzijde) , rustig over de richel duwen.Het rubber is met metaal verstevigd dus hier werkt die truc met het touwtje niet.Gewoon rustig volhouden en je geduld niet verliezen.Nadien het klapruitje monteren. (2 metalen strips met schroeven gefixeerd van de zijkant)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-07-2003 19:58 #64965 door
Beantwoord door in topic rubber zijramen
Ik weet niet meer met welke hoek dat je moet beginnen, maar ik heb hiervoor een stalen geplastificeerde waslijn en vaseline gebruikt. Ik herinner mij ook nog dat de lange onderzijde iets leek krom te gaan, maar dat dit uiteindelijk toch allemaal goed op de plek kwam. En inderdaad het is een onverwacht hels karweitje...maar het gaat wel...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2003 12:48 #64964 door
Beantwoord door in topic rubber zijramen
heb vorig jaar ook de ruitjes (en rubbers) verwijderd. Terugplaatsen van de rubbers was inderdaad een beetje lastig. Volgens mij is de enige manier (vanwege het metaal in 't rubber) om het rubber via de binnenkant te plaatsen en de schuine hoek (puntige deel van het rubber) als laatste te doen. Dit deel is flexibel. Het helpt als je de flapjes met tape naar buiten/boven laat krullen. En verder inderdaad met een stevig touwtje of met een houtje/plasticstaafje of i.d. het rubber in de hoek voorzichtig over de metalen rand te wurmen. 't is even 'pielen' maar het gaat wel...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.