spuit lak

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2003 11:43 #55568 door
spuit lak is gemaakt door
Roest! Elke klassieker-rijders grootste vijand..denk ik.... Zo ook ik, op de bekende plekjes van de Amazon, spatschermen voornamelijk. Nu wordt het tijd het bij te werken, is er een site waar goed beschreven staat dit zelf te doen? En waar kan ik het beste lak vandaan halen? (kl.nr. 94) Het zijn echt kleine plekjes die bijgewerkt moeten worden, is het advies dan spuitverf of uit een blik?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2003 11:51 #65329 door
Beantwoord door in topic spuit lak
Voor kleine plekjes kan je een spuitbus halen bij b.v. de Brezan ofzo. Goed kaal maken en behandelen. als het mooi glas is pas spuiten. Ik gebruik hiervoor een kartonen doos waar ik een vierkant gat ingeknipt heb. Deze houd ik een klein stukje van de plek af en ik spuit dan in de doos. Hierdoor verneveld de verf niet over je hele auto en bespuit je een kleine plek zonder dat je deze hoeft af te plakken en dan hele strakke lijnen ziet waar je het afgeplakt hebt. Als hobbyist moet je een beetje creatief kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2003 21:53 #65328 door
Beantwoord door in topic spuit lak
En na het spuiten met polijstpapier 2000 grid en water de nevel glad polijsten en de laatste stap met commandant4. Uiteindelijk mooi in de was.Voordat je de lak gaat polijsten gerust een weekje wachten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-09-2003 10:36 #65327 door
Beantwoord door in topic spuit lak
Bij de ons aller geliefde Halfords heb ik een raad-en-daad-foldertje meegenomen waar duidelijk wordt uitgelgd wat je bij verschillende soorten lakplekjes moet doen. Zelf begin ik denk ik een dezer dagen met het bijwerken. Maar misschien bedenk ik me wel en wordt het compleet overspuiten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.