isolatie motor en bodem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2003 12:27 #55508 door
isolatie motor en bodem is gemaakt door
Ik ben opzoek naar goed isolatie materiaal om het motor geluid (iniedergeval binnen) enigzins te dempen. Momenteel zit er niets in en stap ik soms uit mn amzon met tuutende oren, helmaal na een lange rit.<br> Heeft iemand tips, welk materiaal te gebruiken? Ik ben opzoek naar een goedkoper alternatief dan de dure isolatie matten van de (amazon)dealers. Ik zie er tenslotte toch niets van.<br> Ik heb er reeds matten in liggen, de matten met het volvo logo erop, maar dit is lang niet voldoende.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2003 12:37 #65557 door
Beantwoord door in topic isolatie motor en bodem
Hmmm.. eerst zoeken dan vragen, is misschien beter. Ik heb al het een en ander gevonden over isolatie op dit forum. Maar goeie tips zijn nooit weg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2003 12:39 #65556 door
Beantwoord door in topic isolatie motor en bodem
in onze combi ligt al vele jaren het 'wollige' ondertapijt dat wel door tapijtwinkels/leveranciers wordt gebruikt.voldoet uitstekend (geen ander zo stil.....).Ook universeel dempmateriaal, verkrijgbaar bij autoshops en heel wat goedkoper dan'orgineel', is goed toepasbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2003 13:08 #65555 door
Beantwoord door in topic isolatie motor en bodem
Heb zelf bij mijn 544 na restauratie isolatie op rol gekocht bij een meubel/auto stoffeerder. Is een soort rubberachtige mat van 1/2 cm dik. Neemt geen vocht op en ademt goed. Heb de hele auto er mee bekleed, van schutbord over de bodem (ook onder achterbank en zo omhoog langs de rug van de achterzitting. Is ENORM stil geworden.....gezien de geringe dikte kan er nog een tweede laag overheen. Denk dat het dan fluisterstil wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2003 16:40 #65554 door
Beantwoord door in topic isolatie motor en bodem
Zal eens kijken hoe dat spul heet.....wordt tegenwoordig in de meeste nieuwe auto's ook toegepast. Is het beste wat ik tot nopg toe ben tegengekomen. Stationair hoor ik binnen de motor niet eens lopen en met ca 120 km/uur is het geluid vergelijkbaar met voorheen 80 km/uur. In mijn geval dan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2003 20:23 #65553 door
Beantwoord door in topic isolatie motor en bodem
Bij koelinstallatie gebruiken ze zwart isolatie materiaal. Neemt geen water op.Is in plaatmateriaal te verkrijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2003 21:55 #65552 door
Beantwoord door in topic isolatie motor en bodem
Ik ben ook benieuwd wat dat precies voor spul is. Ik heb er veel belangstelling voor in ieder geval.Wanneer je het weet, zet je het dan hier op het forum?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2003 08:45 #65551 door
Beantwoord door in topic isolatie motor en bodem
Ik loop er van de week wel even binnen en laat het dan weten......Ook niet erg duur trouwens, 18 Euro per strekkende meter, 2 meter breed. Heb zelf maar 2.5 meter nodig gehad dus reken maar uit. Daarnaast is het geweldig goed te verwerken, met een schaar en is erg goed te vormen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2003 11:58 #65550 door
Beantwoord door in topic isolatie motor en bodem
Harstikke goed Dennis! Waar kunnen we het aanschaffen dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2003 21:30 #65549 door
Beantwoord door in topic isolatie motor en bodem
Ik zou ook graag gebruik hiervan maken, als je iets weet, lees ik het graag.<br>B.v.d.<br>Groet<br>Rik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.