diameter gaten t.b.v. montage sierlijsten

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2003 18:28 #55434 door
De restauratie van m'n amazon is bijna klaar. De sierlijsten wil ik monteren met behulp van een plaatje met een boutje in de strip en dan aan de binnenkant er een moertje op prutsen.Nu ben ik aan het zoeken naar kunststof of RVS boutjes en moertjes, maat ik ben vergeten de diameter op te meten (en nu voorlopig niet in de buurt van de auto).Wie weet welke maat boutjes erin passen?Ik zou gokken M5x10Alvast bedanktGroeten Lars

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2003 18:52 #65853 door
Kunststof kentekenplaatschroeven zijn ideaal...even op het forum zoeken ..staat genoeg erover geschreven

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2003 09:30 #65852 door
zie ook de site van regio oost tips en trucs voor maten etcik heb messing gebruikt met kunststof moeren kan je nooit te vast draaien

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2003 14:28 #65851 door
Bedankt, daar ( home.planet.nl/~wchemink/Techniek/tipstricks.htm#Exterieur ) stond de detail informatie die ik zocht. Het is een net iets exactere beschrijving dan ik op het forum kon vinden.Wat ik me alleen nog afvraag is het volgende:Zit de kunststof ring nu tussen de randjes van de sierlijst en het messing plaatje?Of tussen het messing plaatje en de auto?Alvast bedanktGroeten Lars

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2003 09:03 #65850 door
Hier stond beschreven hoe ik mijn sierstrip bevestigd hebt.De messingplaatjes met boutjes zijn in de sierstrip geschoven dan komt het kunststof ringetje erop (afstandhouder) nu door de gaatjes en de kunststofmoer erop. Voor de zekerheid aan de binnenzijde even een beetje bandkit erop ("waterdicht") en klaar is kees. Er zijn geloof ik 2 plekken waar je een beetje slecht bij kan komen, maar met een beetje geduld lukt dit ook.succes

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD