kunststof spatborden en front

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2003 22:14 #55380 door
Hallo,mijn amazon combi 67 wordt steeds minder zwaar! roest en dit valt er af.Ik kan veel, maar lassen en spuiten ed dat gaat niet. Daar ik onze amazon zeker niet weg doe, wil ik hem duurzaam (zonder roest ed) behouden.Ik zie dat er nu ook kunstof spatschermen zijn en zelfs de front is verkrijgbaar. (oa scandcar)Wie heeft ervaring hiermee en heeft tips omtrend aanschaf, prijs en montage.Alvast bedankt voor de reactieFerrie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2003 23:08 #66115 door
Beantwoord door in topic kunststof spatborden en front
Ferrie, ik zie mezelf niet als pessimist maar als realist; is het een west-europese auto? Hou dan ernstig rekening met nog meer roest in de balkjes woor de spatborden op geschroefd zitten, in de A-stijlen waar de deuren op vastzitten en de kokerbalken en nog wel op meer plaatsen. Daar kom je pas echt achter als de spatborden eraf liggen. Dat an sich is een eenvoudige klus omdat het hele front met boutjes bevestigd is. Polyester heeft voordelen en nadelen: het roest niet en is lichter dan staal, bij kleine aanrijdingen is het veerkrachtig bij zware aanrijdingen loop je meer risico omdat de voortrein een zwaardere klap krijgt dan bij staal. Bovendien zal je na spuiten waarschijnlijk een licht kleurverschil blijven zien vanwege het verschil in ondergrond. Zelf heb ik jarenlang naar tevredenheid met een polyesterfront rondgereden als student in de jaren 70, bij de totaalrestauratie van mijn Amazon heb ik toch staal gekocht ( en aluminium binnenkuipen ). Een welgemeend advies: denk/zorg eerst voor vervangend vervoer en haal dan gewoon de zaak los, zodra je gebudgetteerd hebt voor een restauratie. De ervaring van velen leert dat het altijd tegen valt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2003 10:36 #66114 door
Beantwoord door in topic kunststof spatborden en front
Kijk eens voor alu binnenschermen op de site van Huke Basart, deze heb je ook nodig bij de kunststofschermen. Het is voor het behoud van je car. www.hukebasart.nlKunsstof moet in iedergeval ook gespoten worden. en alles wat eronder zit moet wel goed zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2003 12:38 #66113 door
Beantwoord door in topic kunststof spatborden en front
ik heb mijzelf laten overtuigen van stalen schermen maar had vorig jaar wel al informatieverzameld over de kunstof variant. Kijk even op de volgende site: www.smithanddeakin.co.uk/ zij leveren o.a. voor de amazon schermen (wings) en fronts. Kosten ongeveer 75 pond per stuk en verzending van 2 schermen kosten toen 52 pond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.