roest

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2003 19:17 #55360 door
roest is gemaakt door
Roestproblemen zijn algemeen bekend. Maar hoe hou ik het zo veel mogelijk tegen?Ik heb de voorschermen van mijn amazone combi verwijderd en nieuwe binnenschermen ingelast. De zijkanten aan de deurkant waren voorzien van een flinke laag roest; ik heb met een staalborstel op de slijptol, loszittende delen weggeslepen en zoveel als mogelijk kaal gemaakt. Dat lukt niet helemaal. Hoe nu te behandelen??Loodmenie?? Zinkspray??Primer?? en wat moet er dan op?? Wie geeft mij advies?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2003 19:50 #66175 door
Beantwoord door in topic roest
Laten straalen, of zelf straalen, is de beste oplossing, en dan spuiten of verven met een goede zink compound verf, alle naden in de ML spuiten.Advies nodig pamahu@zeelandnet.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2003 21:24 #66174 door
Beantwoord door in topic roest
Roest moet bij voorkeur helemaal verwijderd worden voordat je erover verft. Gaat dat niet, dan kun je een roestomvormer (bijv. Fertan) gebruiken. Er zijn er meer, maar de meesten moeten op een droge ondergrond terwijl Fertan juist vocht nodig heeft voor ene goede werking! Daar is in deze tijd van het jaar geen gebrek aan. Nadat Fertan zijn werk gedaan heeft moet je nog verven (eerst primen met zinkprimer) of behandelen met een was, ML, o.i.d.<br>Nu je je binnenschermen gelast hebt wil je die waarschijnlijk wel mooi houden. Dan ontkom je eigenlijk niet aan het plaatsen van slikplaten (bijv. van Lokari of die van Huke Basart). Die houden de rotzooi weg uit de plaatsen waar het zich normaalgesproken ophoopt (in de hoeken bij de koplamp en bij de A stijl, en onderaan de A-stijl). Opgehoopte rotzooi is de beste voedingsbodem voor roest, want zelfs een goede tectyllaag kan daaraan maar beperkt weerstand bieden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.