bodem kaal maken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2003 21:24 #55165 door
bodem kaal maken is gemaakt door
Omdat ik dagelijks met mijn amazon wil gaan rijden heb ik ondanks het feit dat de bodem van mijn amazon er nog redelijk goed uitziet, het advies gekregen deze kaal te maken vervolgens te ontvetten en te behandelen met een product op basis van lijnolie.Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel tijd kost dit? Is er apparatuur wat dit iet wat makkelijker maakt? CQ tijd bespaart?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2003 10:32 #66872 door
Beantwoord door in topic bodem kaal maken
lijnolie is op zich een goed product (maar om dat het heel vloeibaar is beter te gebruiken voor in de balken/deuren) Het lijkt me lastig om op de onderzijde van de bodemplaaten te laten zitten.Het verwijderen van de oude tectyl moet je even opzoeken in de oude topics (is al heel veel over gevraagd)(varieerd van koud met plamuurmes tot verfstripper)al met al een minder prettig werk..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2003 13:49 #66871 door
Beantwoord door in topic bodem kaal maken
gekookte lijnolie is overschilderbaar, evt kan een weinig secetief worden toegevoegt.Of je koopt een kant en klaar middel b.v. RX-5 dit is lijnolie, welke volledig uitdroogt en klaar is voor gebruik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2003 22:46 #66870 door
Beantwoord door in topic bodem kaal maken
hallo, ik dacht kaalmaken en textileren voor de winter, van die olie heb ik nog nooit gehoord. Je bedoelt wel de buiten bodem toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-12-2003 11:19 #66869 door
Beantwoord door in topic bodem kaal maken
Kaalkrabben is echt leuk, vooral zo boven je hoofd (grijns). Ik werk het liefst met een verfkrabber en een schildersfohn. Niet al te heet stoken, want dan wordt het weer een smeerboel. Allerlei borstels die op de beurzen er zo fantastisch uitzien werken voor geen meter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-12-2003 13:50 #66868 door
Beantwoord door in topic bodem kaal maken
Heb zelf ervaring met een houtbeitel welke ik op een lange stok heb gemonteerd. Na de schoonmaakactie de bodem imsmeren met gekookte lijnolie ververvolgens met vet insmeren. Dit vervolgens jaarlijks controleren. De wielbakken natuurlijk met standaard producten behandelen en goede spatlappen momteren. Tip: er zijn kantelbruggen te koop handig voor het afsteken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.