felrood

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2004 11:22 #55125 door
felrood is gemaakt door
Het begon met dat op een regenachtige avond wanneer ik ruitenwissers of richtingaanwijzer aandeed het dynamolampje felrood bleef. Deed ik die dingen weer uit dan was het weer normaal iets oplichtend of uit, zoals normaal met het licht aan. Een week later, naar het werk, wordt het lampje weer felrood wanneer ik de ruitenwissers aan wil doen, maar nu doen de ruitenwissers en richtingaanwijzers het helemaal niet meer. En nu, wanneer ik het contact aanzet, brandt er geen enkel lampje meer op het dashboard. De auto start wel en de lichten doen het ook. Binnenverlichting verandert wel iets bij gasgeven, maar niet veel. Zekeringen zijn nog heel, zo te zien.Past overigens de dynamo van een 140, na aanpassing, in Duett 1968?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2004 12:10 #67011 door
Beantwoord door in topic felrood
Lijkt eerder of je een kortsluiting hebt gehad in bij je ruitenwissers. Zou je zekeringen toch nog eens goed doormeten. HEt kan ook zijn dat niet je zekering is doorgebrand maar een draad of de schakelaar naar je ruitenwissermoter. (Dit kan eigelijk aleen bij slechte bedrading)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2004 23:23 #67010 door
Het meest voorkomende probleem bij deze symptomen is een gecorrodeerd contact in de zekeringkast. Kijk eens of er geen aanslag zit op de uiteinden van de zekeringen en lees het stuk over doorsolderen van de zekeringkast van een paar dagen geleden op dit forum nog eens door.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2004 14:45 #67009 door
Wat dat doorsolderen betreft.Moet ik dan de zekeringskast uit elkaar halen??

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2004 16:18 #67008 door
neen, even demonteren zodat deze voor je op tafel ligt, werkt wel gemakkelijk.maak de gestapelde aansluitingen zo schoon mogelijk (bv. met een steenslag-kraspen zoals iemand adviseerde) of dmv krabben, schuurpapier e.d., en soldeer aan de zijkant van het stapeltje, de contacten met elkaar door.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2004 12:58 #67007 door
Gebruik hiervoor wel een goede soldeerbout met voldoende vermogen. Als de door te sloderen contacten niet warm genoeg worden zal het tin niet goed vloeien en breek de verbinding snel weer. Als het tin goed vloeit en glad / glansend eruit ziet na het soldeerderen zonder een druppel te vormen, heb je een goede soldeerverbinding gemaakt

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2010 14:10 #67006 door
je hebt waarschijnlijk nog een gelijkstroom dynamo? Kijk dan de koolborsteltjes maar na ,moeten waarschijnlijk vervangen worden..(of er is ergens een draad doorgefikt...)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD