ruiten p 1800

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2004 12:29 #55121 door
ruiten p 1800 is gemaakt door
Nogmaals, wie heeft er tips voor het plaatsen van ruiten in een P1800 met nieuwe rubbers en welke kit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2004 14:45 #67032 door
Beantwoord door in topic ruiten p 1800
Hey Willem,Dacht eerder te zien dat je nieuw was hier op het forum. In het forum zit een zoekfunctie, de verrekijker bovenin, de zoekfunctie is verre van perfect maar je kunt toch wel eea vinden, zeker over dit onderwerp. Kijk maar eens op www.v44.nl/forum/forum.php3?begin=1&zoek...1&zoekwoord=ruitenJe zult zien dat je met groene zeep en veters te maken gaat krijgen, ik ben er met mijn P1800 nog niet aan toe maar zal wellicht binnenkort ook aan de bak moeten. Heb je verder de Haynes manual al? Daar staat ook veel in (o.a. ook over de ruiten).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2004 15:46 #67031 door
Beantwoord door in topic ruiten p 1800
Ik heb laatst de voorruit van onze 1800 vervangen. Plopte er, met gebruik van een weinig glijmiddel, nog gemakkelijker in dan bij de AMA, de chroomstrip (met behulp van, daar is tie, het vetertje) idem. Ervaring de afgelopen 15 jaar: niet afgekitte ruiten geven toch geregeld lekkage en zijn bezwaarlijk achteraf alsnog te kitten omdat er meestal dan toch al water onder het rubber zit met op termijn roestvorming tot gevolg. als je dat ziet, is het kwaad al geschied.Direct (droog) afkitten na montage (3M-kid oid)leverde mij lek- en daarmee roestvrije voorruiten op. Ongetwijfeld zijn er andere ervaringen. Ik hou het echter op afkitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-01-2004 23:00 #67030 door
Beantwoord door in topic ruiten p 1800
Kijk ook eens op www.veterancar.nl onder de link technische tips.Daar vind je een uitgebreide beschrijving.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.