voorruit 240 in 144 uit 74?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-01-2004 10:04 #55084 door
voorruit 240 in 144 uit 74? is gemaakt door
Beste vlovorijders,Afgelopen week kreeg ik een steentje tegen mijn voorruit. De eerste dagen bleef het een ster, daarna zijn er barsten ontstaan vanuit deze ster. Mijn vraag is past een voorruit uit een 240 in mijn 144. De ruit is nl. gelijmd bij mijn 144, is dit ook bij een 240?. Qua grootte en vorm moet het volgens mij wel passen.Groeten, steven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-01-2004 10:39 #67115 door
Beantwoord door in topic voorruit 240 in 144 uit 74?
het past probleemlooos.demonteer aan de binnenkant de afwerk strippen langs het raamsnijd het raam los.druk in een bovenhoek tegen het raam, en werk zo voorzichtig de bovenkant van het raam los. ga zo rustig naar beneden.Op een gegeven moment kan je het raam er gewoon uitdrukken.sponning goed schoonmaken (en wss lassen) nieuw in de verf, en een ander raam plakken.als je even de tijd neemt snijd je een gebruikt 240 raam er ook zo uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-01-2004 13:40 #67114 door
Beantwoord door in topic voorruit 240 in 144 uit 74?
Steven, als je toch bezig bent is het aan te raden om ook de lijst ven de 240 over te zetten.De 140 lijst is een volledig metalen lijst die de verf rondom het raam nogal beschadigd.Heb zelf sinds kort de alumunium lijst van de 240 erop zitten met een rubberen rand die op de verf aansluit.Je moet dan wel de plastic bevestigings-clips al op de ruit aanbrengen voor dat je de ruit in de sponning lijmt.Je bent veel roest en roestige klemmetjes kwijt en je verf blijft zitten.Het enig is dat de tussen sierstukjes om tussen de aluminium lijsten te zetten niet nieuw meer leverbaar zijn.Wellicht via deze weg nog te vinden??Mocht iemand nog 2 van deze tussenstukjes hebben liggen hou ik me in ieder geval aanbevolen.Succes John.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.