welke lak

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-02-2004 20:41 #55064 door
welke lak is gemaakt door
Mijn volvo 144 uit 68 laat ik binnenkort spuiten nu moet ik te weten komen welke lak op mijn auto zit.Het bedrijf waar ik de lak koop gaat een test doen op een stukje plaat van mijn auto met lak, maar zei dat ik het ook zelf moest testen. Ze willen w.s niet dat ik hun als het niet goed gaat verantwoordelijk maak.Nu is mijn vraag hoe kom ik erachter welke lak er op mijn auto zit. Klopt het dat als er acryllak op zit dat deze oplast met thinner, en doet 2 komponenten dit niet?Als iemand nog verdere tips heeft graag, want ik wil zeker weten dat ik de goede lak heb.Groet Andre

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-02-2004 23:44 #67184 door
Beantwoord door in topic welke lak
Onduidelijk: het bedrijf waar je de lak koopt is ook het bedrijf wat gaat spuiten? Het is dus een officiële spuiter? Die hoort toch te weten waar aan hij begint, zou ik zeggen en hoeft niet de vakspecifieke kennis van een leek te verwachten. Beun de Haas? Laat het liever elders in één keer goed doen ook al is dat duurder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2004 16:59 #67183 door
Beantwoord door in topic welke lak
Het klink alsof je wilt gaan OVER-spuiten. Het beste is kaalschuren en alle lagen opnieuw op te bouwen. Klinkt erg vaag inderdaad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-02-2004 09:51 #67182 door
Beantwoord door in topic welke lak
Het probleem van die spuiter is dat hij niet weet wat voor verf er al op de auto zit (en eventueel wat er nog meer onderzit)Als hij de auto dan overspuit en droogd in z'n cabine heeft hij kans dat de verf(nieuw of oud) er afbrand.De enige manier om dat te voor komen is de auto helemaal kaal maken ,hoop werk maar je weet wel direkt waar er meer plamuur dan metaal zit ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.