erkende lpg installateurs fraudeurs??

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2004 20:18 #55060 door
Beste collega's, Ik heb jullie hulp nodig en hoop dat er iemand is die een soortgelijke ervaring heeft en die mij kan adviseren. Wat is het geval. Ik heb 3 jaar geleden bij een erkende LPG installateur in mijn P 1800 een nieuw LPG systeem in laten bouwen. Gebuikelijk is dat de installateur dit doorgeeft aan de RDW en dat de eigenaar vervolgens een nieuw kenteken, incl. LPG aantekening, ontvangt. Wat is er gebeurd. Recent bij de verkoop van de betreffende P 1800 bleek dat het kenteken nog op benzine stond. De installateur had klaarblijkelijk 3 jaar geleden dit niet bij de RDW gemeld. Ikzelf was van die meldingsplicht niet op de hoogte, noch ben ik hierop gewezen door deze installateur. In het geval van een 25 + auto heeft het zo wie zo geen zin om dit niet te melden daar er toch al geen wegenbelasting hoeft te worden voldaan. Ik heb de installateur om opheldering gevraagd. Deze gaf aan dat hij niet standaard de RDW inlicht omdat een deel van zijn klanten er de voorkeur aan geeft om dit NIET bij de RDW te melden. Deze blijken "zwart" te gaan rijden op LPG om hiermee het LPG wegenbelasting tarief te ontduiken. Ten tijde van de APK keuring wordt dan de LPG installatie tijdelijk verwijderd! Het wordt nog erger. Ook geeft de installateur aan dat een drie jaar geleden ingebouwde, maar dus niet aangemelde installatie, op basis van de huidige regelgeving niet meer kan worden goedgekeurd. Dit betekent dat ik mijn gehele investering van circa 2000 Gulden kwijt ben! Wat mij betreft is het handelen van deze installateur laakbaar, op zijn zachts gezegd niet professioneel. Het was ook een kleine moeite geweest om het mij te vragen. Dit kost me nu 2000 gulden! Het is toch te gek dat je door onvoldoende kennis van de regels met een bijna nieuwe LPG installatie in je wagen rond rijd, die niets meer waard is. Wellicht zelfs niet meer door de APK komt. Nog triester is het dat ik hierdoor mijn verkoop wellicht moet terug draaien, daar ik in goedertrouw de auto incl. LPG heb verkocht, wat nu blijkt niet waar te zijn. Vreemd is het verder dat hoewel de auto, incl. LPG installatie getaxeerd is door de V44 deze omissie ook toen niet aan het licht is gekomen! Wie heeft een soortgelijke ervaring? Bij welke afdeling van de RDW kan ik het beste informatie inwinnen. Wellicht een telefoon nummer van iemand die echt kan helpen ipv. het goedbedoelde advies van een telefoniste. Graag jullie hulp in deze! Dank. Harrie Rensink 06 55 124 215010-5019013 Albrandswaardsedijk 75, Poortugaal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2004 22:04 #67209 door
Beantwoord door in topic erkende lpg installateurs fraudeurs??
Heb je de rekening nog?<BR><BR>Volgwns mij kun jw hier juridisch iets mee, zolang jij kunt aantonen ter goeder trouw te zijn, wat met een 25+ wagen niet al te moeilijk moet zijn. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan is een zeer eng briefje al vaak een wonder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2004 23:47 #67208 door
Beantwoord door in topic erkende lpg installateurs fraudeurs??
Als bij andere auto's de LPG installatie voor de APK uitgebouwd wordt, waarom is er dan bij jou niemand over gevallen? Een APK-keurmeester moet daar toch ook oog voor hebben?Ik ben wel benieuwd naar de afloop.Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-02-2004 12:34 #67207 door
Beantwoord door in topic erkende lpg installateurs fraudeurs??
Bij de jaarlijkse APK keuring moet gecontroleerd worden op welke brandstof de auto rjdt, kennelijk is dit niet gedaan, jammer want dan was je bij de eerste keuring al door de mand gevallen, en had je de pappieren alsnog in orde kunnen maken.succes Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-02-2004 17:13 #67206 door
Beantwoord door in topic erkende lpg installateurs fraudeurs??
Hallo Harrie,Dat is een vervelende situati.Een ERKEND LPG inbouw station kan een kenteken zelf op gas zetten. Dat is juist een reden om naar een erkend iemant te gaan.Kan hij dit niet, dan is de erkenning wss afgegeven door het symplistisch verbond.Indien het bedrijf een schildje op de deur heeft dat het een erkend inbouwstation is. Weet je ook waar de klacht gedeponeerd kan worden.De mededeling ik wist niet dat het kenteken niet omgezet is, blijft een dooddoener. De eigenaar/bestuurder heeft zelf de verantwoordelijkheid onm te zorgen dat de papieren in orde zijn.Na het inbouwen van de LPG is de auto dus niet meer APK gekeurt. Of de auto is door een prutser gekeurt.Al met een zuur verhaal, jou enigste hoop is dat de "erkende lpg instalateur" ook daadwerkelijk RDW erkend is. Anders is het jou verhaal tegen het zijne.Eric Klungers( die gaat straks een lpg setje instaleren)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-02-2004 15:03 #67205 door
Beantwoord door in topic erkende lpg installateurs fraudeurs??
Ik heb laatst een lpg instalatie laten inbouwen bij een niet erkende inbouwer. Vervolgens een en ander laten goedkeuren bij RDW. Dit kun jij alsnog doen. Het is volgens mij niet zo dat onder de nieuwe regels je gasinstallatie per definitie niet meer goedgekeurd wordt. Je moet volgens mij alleen een certificaat hebben voor de tank zelf. Misschien heb je nog wel zo een certificaat of kan die installateur daar voor zorgen. (ze keken nauwelijks maar mijn certificaat!) Wel vervelend dat je die auto weer hebt doorverkocht. Ik denk trouwens niet dat jij onder het juridisceh begrip 'te goeder trouw' valt. Je bent zelf verantwoordelijk voor je papieren. Ik denk wel dat je kans maakt eventuele kosten te kunnen verhalen op de inbouwer. Ik kan me voorstellen dat er vaste voorwaarden bestaan voor erkende inbouwers. Of de inbouwer nu echt erkend is of net doet alsof, die voorwaarden zijn in beide gevallen afdwingbaar. Kosten die voortvloeien uit het niet nakomen van die voorwaarden (wanprestatie) is dus ook verhaalbaar. (als je tijd en geld hebt voor een proces). Laat nog even weten hoe je die auto nu eigenlijk door de apk hebt gekregen?groet Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.