vast geplakt raam en deur hengsel demonteren

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2004 13:09 #55052 door
Tijdje niets van mij gehoort maar daar ben ik weer. Mijn rechterdeur slot en openknop doet het niet meer. Is mij gezegd dat er wel eens een palletje uit het mechanisme schiet. Om dit te fixen dient het binnenpaneel van de deur gedemonteerd te worden.Nu heeft een restaurateur de hengsels van zowel raam als deur vastgeplakt. Dit kan ik weten want aan de andere kant zat het ook zo en dat heft mij uiteindelijk een raamslinger gekost en de deur openener was ook niet te gebruiken dus daar ook maar een nieuwe voor aangeschaft en op een wel deugdelijke manier vast gezet(veertje). Heeft iemand een suggestie hoe ik dat plak boeltje kan verwijderen zonder het deur paneel te beschadigen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2004 16:56 #67244 door
je knt proberen een plaarje triplex met een sleuf achter de slinger te schuiven zodat je met het wrikken met een koevoet oid het deurpaneel niet beschadigd.Misschien helpt het om met een verffohn de slinger eerst te verwarmen en dan voorzichtig rondom wrikken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2004 18:35 #67243 door
Ik gebruik vaak wasbenzine om lijmresten op te lossen/verwijderen. Misschien kun je dit middel ook voor jouw vervelend probleem gebruiken. Ik zou wel oppassen als je ook de fohn gaat gebruiken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.