kunststof of alumm. binnenschermen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-02-2004 20:44 #55002 door
HalloIk zit te denken om binnen schermen( of hoe heten die dingen) in mijn wielkasten te plaatsen.Ik heb een hoop laswerk verricht, en alles zit goed in de kit en de tectyl.Ik weet dat er nieuwe alluminium te koop zijn, maar ik hoorde ook dat de kunstof binnenschremen van een 240 ook passen.Heeft iemand hier ervaring mee, en werkt het goed?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2004 08:47 #67433 door
Beantwoord door in topic kunststof of alumm. binnenschermen
Je hebt een Amazon??? Heb zelf afgelopen beurs aluminium schermen gekocht voor mijn PV544.....na wat aanpassingen zitten ze er perfect in. Vind zelf dat de aluminium beter te verwerken/vervormen zijn dan de kunsstof. Deze hebben we ook in een 240 en 140 zitten. Gaat ook goed verder. Voordeel van de aluminium is verder dat je ze kunt verlengen, achter waren ze voor mijn pv te kort en heb ze verlengd door een stuk plaat op maat te knippen en vast te popnagelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2004 12:37 #67432 door
Beantwoord door in topic kunststof of alumm. binnenschermen
Erzijn op de nederlandse markt twee alu binnenschermen verkrijgbaar. Die van Lokari en de schermen van Huke Bassart. Weet iemand wat het verschil is tussen deze schermen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2004 14:00 #67431 door
Beantwoord door in topic kunststof of alumm. binnenschermen
Heb zelf die van Huke Bassart in mijn PV, voor probleemloos passend te monteren, achter zijn ze zeker 35 cm te kort om de gehele wielkast af te schermen, vandaar dat verlengen......de verschillen weet ik verder niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2004 17:26 #67430 door
Beantwoord door in topic kunststof of alumm. binnenschermen
Ik heb de Lokari slikplaten, die waren makkelijk te plaatsen. Volgens mij zit er weinig verschil tussen die van Lokari en die van Huke. Op de site van Huke lijken ze (lichtbeige) gelakt te zijn, die van Lokari zijn dat niet.<p>Bij de Lokari slikplaten (binnenschermen) zitten aluminium beugels. Als je die monteert moet je tussen de beugel en het ijzer van de auto een stukje rubber doen zodat er geen elektrolytische corrosie ontstaat. De randen van de slikplaten zijn rondom al voorzien van een stevige rubberen rand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2004 21:41 #67429 door
Beantwoord door in topic kunststof of alumm. binnenschermen
Hoi,voor zover ik weet is het verschil dat de rubber profielen bij Lokari met krammen vastzitten (corrosie ?), en bij de schermen van Huke zijn ze geklemd. Dit laatste geeft de mogelijkheid de schermen aan te passen zonder al te veel werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.