ratelen kilometerteller

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-03-2004 08:46 #54987 door
ratelen kilometerteller is gemaakt door
De kilometerteller in onze Amazon combi begint aardig te ratelen, vooral bij lagere snelheden. Kan ik hier iets aan doen zonder dat er vanalles uitgebouwd moet worden? Kan ik ergens iets smeren o.i.d.?<br>Groet, <i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-03-2004 13:52 #67493 door
Beantwoord door in topic ratelen kilometerteller
ik zie twee mogelijke oorzaken: 1) de kabel zit geknikt, 2) de kabel loopt droog en moet gesmeerd worden. Kabel geheel loshalen, rechts aan de teller unit en aan de versnellingsbak en smeren of een nieuwe kabel monteren. Te lang doorrijden kan schade geven aan de unit en dat is duurder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-03-2004 18:12 #67492 door
Beantwoord door in topic ratelen kilometerteller
toen ik voor de tripmaster een zg."T-stuk" tussen teller en kabel monteerde kwam er vanaf dat moment een ratelend/tikkend geluid uit de tellerunit. Lag niet aan de kabel; veranderde wel als ik tijdens het rijden de kabel onder het dashboard bewoog. Hoe beter de kabel exact in het verlengde van de tellerunit lag, hoe minder herrie. Is vanzelf overgegaan. Kennelijk is het bij een teller die een zeker slijtage heeft van belang dat de kabel er precies recht inkomt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-03-2004 23:08 #67491 door
Beantwoord door in topic ratelen kilometerteller
Bij mij was het de kabel die het ratelen veroorzaakte. Met de plaatsing van een nieuwe was het ratelen weer weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-03-2004 23:40 #67490 door
Beantwoord door in topic ratelen kilometerteller
Let op als het ratelen overgaat in tikken. Dat betekent vaak dat de tandwielen in je kilometerteller mechanisme aan het wringen zijn. Snel oplossen dan want het is een dure reparatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2004 10:32 #67489 door
Beantwoord door in topic ratelen kilometerteller
Bij mij rammelt de drum die de aanwijzing verzorgt. Dat komt omdat de lagering een beetje ruim is. Hij doet dat bij 130 km/hr het ergst.De enige remedie is de unit eruithalen en het lagertje stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.