ster in ruit vs allrisk

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2004 13:44 #54930 door
ster in ruit vs allrisk is gemaakt door
Ik zag laatst weer een tentje waar je een ster in je voorruit "gratis" kunt laten repareren indien je allrisk verzekerd bent. Nu is mijn amazon via de GIO all risk verzekerd met naar ik meen 250 Euro eigen risico. Kan iemand mij vertellen of reparatie van de ruit in het geval van een ster vergoedt wordt door de GIO of moet ik dat van mijn eigen risico betalen ? Is het wellicht zo dat je het eigen risico pas hoeft te betalen als het gaat om een ruitvervanging en dat reparatie volledig voor de GIO is ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2004 13:54 #67752 door
Beantwoord door in topic ster in ruit vs allrisk
dit verschilt van maatschappij tot maatschappij. alleen de polisvoorwaarden geven hier duidelijkheid over. wat let je om de vraag voor te leggen aan GIO als je er met de polisvoorwaarden in de hand, toch niet uit komt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2004 14:11 #67751 door
Beantwoord door in topic ster in ruit vs allrisk
Ga ik ook nog doen, maar het forum is over het algemeen sneller en makkelijker ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2004 15:08 #67750 door
Beantwoord door in topic ster in ruit vs allrisk
ik ben benieuwd en zal vanavond ook zelf wel even in de polisvoorwaarden duiken, ook onze P 1800 is sinds vorig jaar nl. bij GIO op casco-condities verzekerd. Het jaar er voor had ik bij de vorige verzekeraar, een ruitbreuk, dus geen 'ster'. Een ruit bij het VOD was nog goedkoper dan het eigen risico ( toen € 136,-). Wel effe zelf monteren maar dat was maar een uurtje werk plus een half uurtje voor de strips. Bijkomend probleem was dat ik in de regio N'gein geen hersteller kon vinden die de ruit er wel in wilde zetten. DE volvo garage in H'sum was hier ook niet al te happig op. Ik heb vaak moeten bellen voor een afspraak, toen moesten de onderdelen nogmaals besteld worden (ruit plus rubber), toen zouden ze er op een 'dinsdag aanstaande' zijn, werd weer afgebeld en ik zou nog horen. Da's nu 1 1/2 jaar gelden, ik moet nog horen. Enfin, de ruit zit er nu keurig in, het monteren in AMA's is identiek. Nu nog even de ster: als je er een in de ruit hebt, plak deze dan aan de buitenkant af met tape oid en laat de ster zsm 'repareren', er mag nl. absoluut geen vuil of vocht in of tussen het glas komen. Zit er een scheur, dan kan deze niet gerepareerd worden, en zit je altijd aan vervanging vast. Een scheur blijft 'groeien'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2004 19:53 #67749 door
Beantwoord door in topic ster in ruit vs allrisk
Toen Klassieker Direkt nog bestond had ik binnen enkele dagen via Carglass een splinternieuwe voorruit in m'n Amazon. Ook het ruitrubber dat ik bij Scandcar gehaald had werd vergoed. Eigen risico was € 69,-.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2004 19:55 #67748 door
Beantwoord door in topic ster in ruit vs allrisk
Als het goed is kun je die informatie terugvinden in de voorwaarden. Doorgaans wordt bij vervanging bij aangesloten bedrijven slechts de helft van het eigen risico gevorderd, reparatie van een ruit dmv harsinjectie is vaak kostenloos bij W.a. Beperkt Casco of een Volledig Cascodekking

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2004 20:05 #67747 door
Beantwoord door in topic ster in ruit vs allrisk
net even naar de GIO-voorwaarden gekeken: "in geval van ruitschade welke kan worden gerepareerd dmv harsinjectie ( en dat kan als er sprake is van de bewuste ster, zonder scheurvorming), geldt geen eigen risico". Moet de ruit wel vervangen worden, dan is het eigen risico annoo 2004 € 140,-(valt onder beperkt casco).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2004 20:46 #67746 door
Beantwoord door in topic ster in ruit vs allrisk
Henry, bedankt voor de info....afspraak bij carglass heb ik al gemaakt.. ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.