deursloten amazone

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2004 09:30 #54921 door
deursloten amazone is gemaakt door
Ik heb een probleem met beide sloten van de voordeuren van mijn Amazone uit 1967.Het komt inmiddels geregeld voor dat bij het indrukken van het slot de deur niet open gaat terwijl deze wel ''van het slot is''.Het lijkt erop dat de ontgrendeling niet volledig is.Weet iemand wat het probleem veroorzaakt en hoe dit aan te pakken?Groet,Arnic

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2004 10:09 #67778 door
Beantwoord door in topic deursloten amazone
Kunnen verschillende oorzaken zijn. Wat helpen kan is schoonmaken en doorsmeren. Het beste is om het hele slot eruit te vissen en door en door schoon te maken. Kijk vooral naar het veertje dat het slot in de middenpostie zet. Bij mij was dat een halve milimeter ingesleten wat verklaarde dat ie niet helemaal meer goed kwam. Voor rond de 70 euro kan je ook een nieuwe set sloten kopen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2004 14:54 #67777 door
als je eenmaal bij de deurkruk gekomen bent, zie je dat er een instelmogelijkheid is op de pal - zal ik maar zeggen - er is een boutje, als ik het we wel herinner van de voor mij laatste keer ± 15 jaar geleden, een boutje wat je iets kan stellen. Begin daar maar mee. Alles schoonmaken en invettten kan ook nooit kwaad. Laat svp even weten hoe het verlopen is. Overigens: als je dan toch de deur open hebt liggen, moet je ook het raammechanisme smeren en stellen en als ik doordraaf dan vervang je ook de raamgeleiders. Voor mezelf is dit alles een opdracht voor een warme en zonnige zondag dit voorjaar.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2004 11:04 #67776 door
Klopt Siang, maar dat palletje in je deur is meer om een aanslagmoment te bepalen. Het kan zijn dat dit verschoven is, maar dat lijkt me onwaarschijlijk gezien de beschrijving.

• Jos Klaassens (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-05-2013 13:13 #128086 door Jos Klaassens (GAST)
Beantwoord door Jos Klaassens (GAST) in topic deursloten amazone
Problemen met de deursloten had ik al een paar jaar. Vooral de linker deur. Sleutel altijd een paar keer fors draaien in de hoop dat hij openging. Soms lukte dat niet en moest ik de rechter deur, ook wat moeizaam, openen om de linker deur van binnenuit te ontgrendelen. En als ik de linkerdeur gewoon dicht deed bleek hij meestal vanzelf in het slot te vallen.
Ik moest soms zo aan de sleutel draaien dat hij onlangs helemaal verbogen was en ik hem met mijn rechte reservesleutel verwisseld heb.
Die WD 40 olie in de sloten spuiten heeft bij mij nooit echt geholpen.

Mijn technische zwager, die ook een Amazon heeft, gaf mij onlangs een spuitbus siliconen spray voor sloten. Volgens hem ook gewoon verkrijgbaar bij Aldi of Lidl. Daarmee heb ik toen twee weken geleden de sloten ingespoten.
Ik stond echt versteld van het resultaat! Heel licht en ongehoord soepel werken de sloten nu weer. Voor mij nooit meer iets anders dan deze siliconen spray voor de sloten!

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-05-2013 16:28 #128090 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic deursloten amazone
Dat het smeert geloof ik wel ;)

Alleen, als je auto ooit gespoten moet worden heeft de autospuiter een probleem.
door de siliconen zal de nieuwe lak worden afgestoten, (visogen).
De schrik van elke autospuiter.
Beter is ptfe spray ofwel teflon..

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-05-2013 21:05 #128099 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic deursloten amazone
Kan het ook zijn dat je sleutel niet prcies in het midden staat? Dat is bij mij wel eens de oorzaak dat hij niét open wil. (Dus je draait hem met de sleutel van het slot, maar voordat je de sleutel eruit trekt moet hij exact horizontaal staan.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD