kofferbak rubber

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2004 19:37 #54912 door
kofferbak rubber is gemaakt door

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2004 19:40 #67815 door
Beantwoord door in topic kofferbak rubber
Hoe kan ik het nieuwe rubber het best bevestigen? Het rubber wijkt iets af van het orgineel omdat nu de rand volledig onder een rubberrand komt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2004 23:06 #67814 door
Beantwoord door in topic kofferbak rubber
Gebruik wat zeepsop om de rand van de carosserie lekker glad te maken. En hoogstwaarschijnlijk krimpt het rubber met de tijd. Dus vergeet niet om - wanneer je het rubber om maat knipt - 'm (extra) een overlap van ongeveer 1,5 a 2 cm te geven. Met andere woorden: laat het rubber net zo'n stuk groter dan nodig is op basis van de omtrek van de rand. Als je precies de omtrek afsnijdt, ontstaat er in de tijd een gat. Dat staat niet alleen een beetje lullig, je kofferbak mist dan ook een goede afsluiting (en dan hou je vocht niet meer buiten. Dus iets ruimer afsnijden en dan met wat kracht indrukken (dat kan, want het is tenslotte rubber), zodat het er toch meteen op past.De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dit zelf nog nooit heb gedaan, maar deze tip heb ik van het DiscoveryChannel programma "A car is reborn" - de restauratie van een Jaguar E-type, en ik heb wel een amazon gehad, die inderdaad een kofferbakrubber had, wat een 1,5 a 2 cm groot gat had onderin. Kennelijk was bij revisie van dat rubber door een vorige eigenaar geen rekening gehouden met krimp van het rubber. Misschien kun je hiermee je voordeel doen. Groeten, Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2004 00:31 #67813 door
Beantwoord door in topic kofferbak rubber
Bisonkit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2004 09:02 #67812 door
Beantwoord door in topic kofferbak rubber
Werd mij verteld door een restaurateur uit Heerenveen dat dat met bison tix gaat.Maar de lak lost er van op.Leen luijendijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2004 23:48 #67811 door
Beantwoord door in topic kofferbak rubber
profs gebruiken daarvoor: Dinitrol 420 pyrmoflex 5000; een zwarte ééncomponent structuurlijm en afdichtmiddel; werkt perfect voor rubbers op lak, tast lak niet aan, wel in één keer goed plaatsen en een nachtje laten drogen; kan je ook gebruiken voor het bevestigen van logo's, typeaanduidingen etc. op lakwerk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.