kofferbak wil niet dicht...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2004 16:35 #54877
door
kofferbak wil niet dicht... is gemaakt door
Dag Volvo-mensen! Het lukt me niet om het slot van mijn kofferbak (144) dicht te krijgen. Op een van de manier vergrendelt het slot niet meer. De klep is er uit geweest en het slot ook omdat de auto is gerestaureerd. Ik heb al wat trukjes gebrobeerd: klep stellen, beetje verhogen aan de raamkant. Het oog waarin het slot moet grijpen staat al zo laag mogelijk en ik heb de gaten voor de bevestiging al een beetje uitgevijld. Optisch staat de klep nu goed maar het slot wil nog steeds niet vegrendelen... Heeft iemand een idee? Groet, Gudrun
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2004 17:45 #67912
door
Beantwoord door in topic kofferbak wil niet dicht...
misschien onnozel, maar staat het slot nog wel "open" na montage/demontage etc?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2004 18:35 #67911
door
Hallo Gudrun,Ik had iets soortgelijks met mijn Amazon. De beugel c.q. haak van het slot zit bij (mijn) Amazon redelijk beweegbaar in de houder. Koffer sloot niet meer omdat de hele beugel te ver naar voor/achter geduwd was. Kijk eens of je de beugel c.q. haak kunt bewegen en zo de zaak weer op slot krijgt. Bij mij ging het vrij gemakkelijk en sindsdien sluit de zaak weer als vanouds.GroetjesGiel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2004 19:20 #67910
door
misschien een idee om even ni de koffer te gaan liggen met een zaklamp. je ziet dan al snel waar het aan schort als iemand de klep even zo veel mogelijk sluit.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2004 08:53 #67909
door
Het is gelukt! Hij sluit weer... Mijn toenmalig eerste monteur had het slot er onderste boven ingezet... Maar omdat ik nu de klep heb gesteld en van alles na heb gekeken moet ik zeggen: hij is nog nooit zo mooi dichtgegaan... Bedankt voor jullie Tips!!!Door de hint met het slot in open-of-dicht-stand ben ik er uiteindelijk achtergekomen...Het haakje bewoog namelijk wel, maar niet ver genoeg...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2008 22:49 #67908
door
<p>Mijn probleem is het omgekeerde,ik krijg de kofferbak van mijn 144 1969 niet meer open.</p><p>ik heb na demontage en gangbaar maken van het slot,het slot opnieuw gemonteerd en zonder er bij na te denken de kofferbak dicht gegooid met als resultaat dat hij niet meer open te kijgen is.Ik kan er ook via de achterbank niet bij ivm de gastank.</p><p>Wie heeft een idee of tip</p><p>groeten</p><p>felix</p><p> </p>