electrolytisch verzinken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2004 20:07 #54873 door
electrolytisch verzinken is gemaakt door
Hallo,zijn er aangaande het zelf electrolytisch verzinken(zie E-zinc op dit forum;26/01/2004)nog interessante bevindingen en of tips uit de bus gekomen?Ben benieuwd!!Groeten , Marnix

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2004 20:30 #67931 door
Beantwoord door in topic electrolytisch verzinken
Hoi, ik was er eerst nogal druk mee maar het vinden van een juiste electroyt is lastig. Eerst net een oplossing van keukenzout geprobeerd dat gaat wel maar er ontstaat een zwarte drab. Mijn vader(chemicus)dacht dat het beter zou gaan met een oplossing van schoonmaakazijn en ammonia, en wel zo dat de ph-waarde neutraal is.Wel verdunnen met water! Ik heb ergens gelezen dat er in een verzinkbad ook natriumhypochloriet (bleekwater zit) je zou een scheutje kunnen proberen. Misschien gaat het die zwarte drab tegen.De juiste samenstelling was ik van plan proefondervindelijk vast te stellen maar daar is het nog niet van gekomen. Als het lukt hoor ik het dan?groeten, Eugen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2004 13:14 #67930 door
Beantwoord door in topic electrolytisch verzinken
Ik heb ook eens zitten denken: als je keukenzout gebruikt,zou je dan geen occlusie kunnen krijgen van kleine hoeveelheden met zout, waardoor uiteindelijk de corrosie alleen maar wordt versneld?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2004 18:05 #67929 door
Beantwoord door in topic electrolytisch verzinken
Verkoperen en vertinnen werken prima in een verdunning van 15% schoonmaakazijn gebufferd op Ph 5,5 met per liter ongeveer een theelepel natriumacetaat (kristal, wel eerst oplossen), geeft wel een aanslag maar is er vlot weer af te vegen. Plastic emmer en acculader doen dan het kunstje... Even zoeken naar de juiste hoeveelheid natriumacetaat want de Ph dient in de buurt van de 5,5 - 6,0 te blijven. <BR><BR>Wellicht ook een idee om te gebruiken met die lapjesverzinkmethode, maar misschien oxideert de hele boel dan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2004 22:16 #67928 door

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-04-2004 16:42 #67927 door
Beantwoord door in topic electrolytisch verzinken
Dat wat jasper zegt kan wel kloppen. want als je bij azijn ammonia doet ontsaat er ammoniumacetaat. Zoe je er wat soda bij doen dan ontaat er natriumacetaat.Schoonmaakazijn met soda zou dus ook goed kunnen werken.Binnenkort maar eens proberen.groeten, eugen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-04-2004 17:17 #67926 door
Beantwoord door in topic electrolytisch verzinken
dan krijg je electrolyt met prik.... (H2O en CO2 als restprodukt...)Werk met oplossingen en laat wel eerst de CO2 verdwijnen, goed roeren, die bubbeltjes blijven soms op het werk zitten en daar vertint/(verzinkt?)ie niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.